Bilangan Pengunjung:

Monday, April 12, 2010

Ahmad Said Cuba Diskriminasi Golongan Berpendapatan Rendah!


Ahmad Said Cuba Diskriminasi Golongan Berpendapatan Rendah!
Oleh: yieMEGA

PULAU REDANG satu pulau yang indah yang terletak di dalam negeri Terengganu Darul Iman yang terkenal dengan jolokkan Negeri Sang Penyu. Namun, hasil kebodohan Menteri Besarnya selepas ini golongan yang berpendapatan rendah tidak akan berpeluang untuk melancong di pulau peranginan yang tidak kurang popularnya itu.

Hasil kebijaksanaan Menteri Besar yang 'berotak penyu' lesen-lesen hotel yang baru hanya akan diberikan kepada hotel-hotel yang bertaraf lima bintang yang mana sewanya lebih kurang RM1500 sehari. Nampaknya selepas ini golongan berpendapatan rendah tidak akan merasa untuk bercuti di Pulau Redang. Percutian di sini hanyalah eksklusif kepada golongan kaya raya dengan harta yang bertimbun-timbun. Sila Baca Laporan Star Online di sini.

Sudah terang lagi bersuluh bahawa tindakan Ahmad Said itu lebih kepada satu penindasan terhadap terhadap golongan berpendapatan rendah. Ia juga boleh diertikan sebagai satu penghinaan terhadap golongan yang berpendapat rendah. Mungkin Ahmad Said sudah melupakan pengundi-pengundinya yang berasal daripada golongan yang berpendapatan rendah. Ini yang payahnya kalau kacang sudah lupakan kulitnya.

Inilah nasib rakyat Terengganu yang mempunyai pemikiran yang setaraf dengan penyu. Bentuk tubuh pun dah macam penyu. Nampaknya rakyat Terengganu terpaksa menerima hakikat mempunyai Menteri Besar yang lebih bodoh daripada penyu.

Penulis pun hairan kenapalah tiada ADUN yang membuat usul undi tidak percaya terhadap Ahmad Said kerana sememangnya dia tidak layak menjadi Menteri Besar dia lebih layak menjadi Tok Batin Orang Asli tu pun kalau layak, tetapi Tok Batin Orang Asli pun mungkin lebih bijak daripadanya.

Kalau dinilai semula tindakan-tindakan Ahmad Said sebelum ini besar kemungkinan Barisan Nasional akan ditolak rakyat Terengganu pada Pilihan Raya Umum yang akan datang. Ahmad Said juga perlu meletak jawatan secara terhormat sebelum beliau terus menjatuhkan reputasi Barisan Nasional di Terengganu.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin