Bilangan Pengunjung:

Sunday, April 11, 2010

PKR Pertaruhkan Orang Luar dan Penentang Hudud


PKR Pertaruhkan Orang Luar dan Penentang Hudud
Oleh: yieMEGA

BAHANG kepanasan Pilihan Raya Kecil P94 Hulu Selangor. Tambahan pula, PKR semakin pasti menurunkan 'orang luar' yang sudah orang Kelantan terutamanya Kota Bharu reject. Entah macam mana orang yang sudah kena reject ini dapat menarik minat PKR untuk recyle balik orang ini sedangkan ianya sudah berstatus sampah tidak boleh dikitar semula lagi.

Mungkin terlalu awal untuk kita meramalkanya, siapa tahu sebusuk-busuk sampah pun kadang-kadang berguna juga. Mungkin dia menjadi pilihan "Boss Besar" PKR kerana kelebihan-kelebihan tertentu mahupun kekurangan tertentu.

Mungkinkah 'orang luar' menjadi pilihan penduduk di Parlimen P94 Hulu Selangor? Adakah mereka bersedia untuk menghadapi kemungkinan 'orang luar' itu lebih banyak berada di Kelantan daripada berada di Hulu Selangor.

Kalau nak tahu prestasi Zaid Ibrahim yang pernah memegang jawatan Ahli Parlimen Kota Bharu, cubalah tanya sendiri dengan orang Kota Bharu mungkin jawapan mereka adalah lebih tepat berbanding penulis.

Tetapi sekiranya pembaca nak tahu juga penilaian penulis terhadap Zaid Ibrahim semasa beliau menjadi Ahli Parlimen Kota Bharu, penulis akan memberikan "F" kepada Zaid Ibrahim kerana banyak juga penulis mendengar rungutan bahawa penduduk Kota Bharu sukar mendapatkan Zaid Ibrahim.

Satu lagi, Zaid Ibrahim ini pernah menyaman Kerajaan Kelantan kerana Kerajaan Kelantan pada waktu itu ingin melaksanakan Hukum Hudud. Ini jelas bermakna Zaid Ibrahim seorang anti-Hudud, walaupun apa pun alasan yang diberikan kita tidak boleh terima, cuba fikir dalam-dalam adakah "Penentang Hudud" kita nak angkat jadi pemimpin? Fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin