Bilangan Pengunjung:

Tuesday, April 13, 2010

Lagi-Lagi Amaran....

Lagi-Lagi Amaran....
Oleh: yieMEGA

LAGI-LAGI Amaran mungkin itulah yang kita boleh cakap mengenai Menteri Keselamatan Dalam Negeri yang sejak memegang jawatan itu kelihatan hanya kerap mengeluarkan amaran tetapi tindakan yang diambil selepas amaran itu dibuat tidak pula boleh lihat.

Mungkin satu hari nanti, Menteri Keselamatan Dalam Negeri ini akan terpahat di dalam sejarah sebagai menteri yang paling banyak memberi amaran tanpa tindakan. Penulis bukanlah bermaksud untuk merendah-rendahkan Menteri berkenaan tetapi sekadar menegur kerana jika berterusan dia hanya sekadar amaran, amaran dan amaran pasti ia akan membuatkan rakyat akan naik jelak denganya.

Sepatutnya selaku Menteri yang bertangunggjawab dalam hal ehwal keselamatan dalam negeri perlu lebih tegas. Memberi amaran tanpa satu tindakan bukanlah ia dinamakan tegas, ia hanyalah lebih kepada cuba untuk menjadi tegas.

Penulis pun hairan dengan menteri ini, apa yang nak ditakutkan sehinggakan hanya mampu memberi amaran tanpa tindakan. Setahu penulis budak sekolah pun tahu memberi amaran tanpa tindakan. Tak kanlah seorang Menteri boleh sama caranya dengan budak sekolah.

Menteri berkenaan haruslah memperbetulkan kesilapanya dengan seberapa segera, jangan lagi insiden memohon maaf keranan mengeluarkan keris dari sarung berulang lagi. Di mana keberanian beliau selaku Menteri Keselamatan Dalam Negeri.

Ingatlah jangan jadikan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan hanya kekal sekadar slogan yang penuh lakonan dan penipuan semata-mata. Buatlah yang terbaik demi pencapaian yang diutamakan.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin