Bilangan Pengunjung:

Friday, April 16, 2010

Pertandingan Dua Orang Luar...

Pertandingan Dua Orang Luar...
Oleh: yieMEGA

SEPERTI yang dijanjikan oleh penulis semalam kerana tidak sempat mengulas Calon BN untuk Pilihan Raya Kecil P94 Hulu Selangor kerana perlu menyelesaikan beberapa tugas penting. Jadi, penulis memilih hari ini untuk meneruskan kesinambungan artikel semalam.

Penulis percaya umum dah mengetahui bahawa PKR akan mempertaruhkan orang Kota Bharu, Kelantan sebagai calon untuk Pilihan Raya Kecil P94 Hulu Selangor iaitu. Begitu juga dengan calon yang menjadi pilihan BN iaitu P. Kamalanathan yang berasal dari Rawang Selangor. Ini bermakna kedua-dua calon tersebut bukan orang tempatan Hulu Selangor.

Di pihak BN berlaku sedikit kekalutan ekoran daripada tindakan 'banyak songeh' daripada Presiden MIC seumur hidup Datuk S Samy Vellu. Presiden MIC yang ini memang banyak menyusahkan BN, namun hasil daripada kesepakatan akhirnya nama P. Kamalanathan diumumkan sebagai calon BN untuk PRK P94 Hulu Selangor.

Walaupun kedua-duanya bukan orang tempatan di Hulu Selangor, tetapi P. Kamalanathan adalah orang Selangor, sebuah negeri yang menaungi Hulu Selangor sedangkan Zaid Ibrahim adalah orang Kelantan, dan orang Kelantan sendiri sudah tidak mahukanya. tak tahu pula Kalau orang Hulu Selangor masih mahu dengan 'sampah' yang dibuang dari Kelantan ini.

Di Kalangan PKR, ada yang menyifatkan beliau sebagai calon Heavy Weight, manakala di pihak BN pula menyifatkan beliau sebagai calon Feather Weight. Bagi penulis tak kisah calon apa weight sekalipun asalkan mereka boleh menawarkan khidmat terbaik kepada rakyat.

Terfikir juga di hati penulis adakah masyarakat di Hulu Selangor yang beragama Islam dapat menerima pemimpin yang pernah menyaman Kerajaan Negeri Kelantan kerana ingin melaksanakan hudud atau kita boleh ertikatakan ia sebagai Penentang Hudud menjadi pemimpin mereka. Fikir-fikirkanlah....

Menurut Tepak Bersulam.com Zaid Ibrahim seorang Drunken Master. Sila Baca Di sini. Manakala menurut Parpukari pula Zaid Ibrahim menjalankan perniagaan Loteri untuk meningkatkan dana sukan. Sila Baca Di Sini.

Teringat pesan Ustaz penulis bahawa kalau kita nak buat sesuatu pilihlah yang paling kurang mudarat. Maknanya kalau dibandingkan Zaid Ibrahim dengan P. Kamalanathan, walaupun P. Kamalanathan bukan beragama Islam tetapi nampaknya memilih P. Kamalanathan lebih kurang mudarat berbanding memilih Zaid Ibrahim yang Islamnya hanya pada nama.

Walau apa pun pendapat penulis, penulis percaya orang Hulu Selangor mempunyai formula sendiri untuk memilih siapakah yang bakal menjadi pemimpin baru mereka.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin