Bilangan Pengunjung:

Wednesday, April 14, 2010

Palanivel atau V Mugilan atau P Kamalanathan?

Flag of Barisan Nasional.Image via Wikipedia

Palanivel atau V Mugilan atau P Kamalanathan?
Oleh: yieMEGA

Nampaknya Zaid Ibrahim telah disahkan sebagai calon PKR untuk Pilihan Raya Kecil P94 Parlimen Hulu Selangor. Pengumuman tersebut telah dibuat oleh Anwar Ibrahim. BN hanya akan mengumukan siapa calonya pada 15 April ini.

Paling menarik Anwar Ibrahim cuba menjadi pengisytiharan Zaid Ibrahim sebagai Calon PKR menjadi 'Gempak' dengan mendakwa kononya UMNO Hulu Selangor telah mengadakan Mesyuarat tergempar setelah mengetahui Zaid Ibrahim menjadi calon PKR.

Menurut AgendaDaily Anwar di dapati cuba membohongi rakyat dengan mengatakan sedemikian. Artikel AgendaDaily tersebut boleh di baca di sini. Penulis juga sempat membaca blog MSO yang juga mendakwa perkara yang sama diperkatakan oleh Anwar Ibrahim. Artikel blognya yang bertajuk "Zaid Telah Distiharkan Sebagai Calon".

Menurut maklumat yang penulis terima UMNO Hulu Selangor tidak mengadakan sebarang mesyuarat tergempar. Adakah Anwar Ibrahim cuba menipu atau pun beliau menerima maklumat yang salah? Jika Anwar Ibrahim menipu untuk apa tujuanya menipu? Penulis yakin pasti dia menerima maklumat yang salah.

Dalam pada itu, khabarnya ramai juga Ahli PKR dari kalangan "orang tempatan" kurang senang dengan pengumuman Zaid Ibrahim sebagai calon PKR untuk PRK Hulu Selangor. Ada juga kemungkinan ahli-ahli PKR yang akan membuat undi protes semasa pengundian berlangsung nanti.

Nama calon untuk BN masih menjadi rahsia dan tanda-tanya setakat ini, namun ada beberapa nama yang disebut-sebut mungkin bakal dipertaruhkan BN iaitu G Palanivel, V Mugilan dan Kamalanathan.

Selain itu, ada juga yang meramalkan Subramaniam juga mungkin akan dicalonkan. Menurut 'hint' yang diberikan oleh pucuk pimpinan BN, calon tersebut adalah orang tempatan makanya sudah tentu G Palanivel terkeluar senarai.

Di samping itu, ada juga suara-suara yang mencadangkan Ustaz Farid Ravi Abdullah sebagai calon kerana ia dikatakan dapat memuaskan hati kedua-dua pihak iaitu UMNO dan juga MIC. Penulis meramalkan antara dua iaitu Subramaniam ataupun Ustaz Farid Ravi Abdullah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin