Bilangan Pengunjung:

Sunday, September 26, 2010

Perhimpunan Melayu PERKASA: MSO Kata Hanya 5,000 hadir

Perhimpunan Melayu PERKASA: MSO Kata Hanya 5,000 hadir
Oleh: yieMEGA



PERHIMPUNAN Melayu PERKASA yang diadakan pada 25 September 2010 yang diadakan di berhampiran Stesen Keretapi Pasir Mas, Kelantan nampaknya berjaya mendapat sambutan hangat di kalangan rakyat Kelantan. Sementara itu, Mohd Sayuti Omar (MSO) melalui artikel blognya yang bertajuk "Ibrahim dan Mahathir sedang menanti Keretapi" di dalam artikel tersebut MSO mendakwa hanya 5,000 pengunjug yang hadir ke perhimpunan itu.

Menurut artikel itu, lagi bilangan kehadiran itu dipetik daripada satu portal berita internet, ini bermakna ternyata MSO telah tersilap tempat mengambil maklumat berkenaan. Ini kerana berdasarkan gambar yang penulis terima agak mustahil bilangan pengunjungnya hanya 5,000 orang.

Kalau dulu mereka kata media arus perdana akan memperkecilkan program-program yang diadakan oleh Pakatan Rakyat dengan membuat spekulasi bilangan kehadiran orang ke program mereka. Hari ini adakah giliran mereka pula membuat spekulasi bilangan kehadiran orang ke program anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa itu.

Penulis tidak menyalahkan MSO berhubung artikel yang disiarkan oleh blog Merah Tinta MSO itu, tapi apa yang penulis kesalkan mengapa portal berita yang menjadi sumber maklumat MSO itu memberikan maklumat yang salah.

Apa yang penulis kesalkan lagi, kenapa MSO tak menyatakan secara terus terang apakah nama portal berita itu. Kalau dikatakan dengan terang dan disertakan link atau pautan ke berita tersebut dengan itu orang tidak akan menyalahkan MSO jika berlaku perkara begini.

Kalau kita lihat, gambar-gambar di sekitar perhimpunan tersebut, agak mustahil hanya 5,000 orang yang hadir. Sekaligus membuktikan laporan portal berita internet tersebut auta dan bukanya fakta. Hairan juga kalau mereka memperjuangkan ketelusan laporan berita sebelum ini, kenapa mereka turut melakukan perbuatan yang sama, tak kan ketam nak mengajar anaknya berjalan lurus.

Dalam masa yang sama, penulis menggesa MSO agar mendedahkan nama portal berita yang memberikan maklumat yang salah kepada beliau. Sebagai pengajaran kepada portal berita internet yang lain yang suka memperlekehkan kemampuan orang lain.

Enhanced by Zemanta

No comments:

Blog Widget by LinkWithin