Bilangan Pengunjung:

Sunday, August 24, 2008

DAP MAHU RAMPAS KUASA DI PWTC

Laporan Utusan Online:

DAP mahu tawan PWTC * Kami berhasrat adakan kongres tahunan parti di situ - Karpal

KUALA LUMPUR 23 Ogos — DAP berikrar untuk maju selangkah lagi dengan objektif mengadakan mesyuarat tahunannya di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

“Objektif utama kami ialah untuk menawan dan mengadakan kongres kami di PWTC,” kata Pengerusi DAP Karpal Singh ketika berucap merasmikan Kongres Kebangsaan DAP ke-15 di sini hari ini.

Bernama melaporkan, kongres itu yang bertema Cekap, Bertanggungjawab dan Telus dihadiri kira-kira 720 perwakilan dan 330 pemerhati.

Ia juga menyaksikan pemilihan bagi 20 jawatan jawatankuasa kerja pusat daripada 58 pencalonan.

Dalam pilihan raya umum Mac lepas, DAP memperoleh kemenangan besar dengan memenangi 28 kerusi Parlimen dan 73 kerusi Dewan Undangan Negeri termasuk mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang.

Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor menegaskan Malaysia ialah sebuah negara sekular.

Beliau percaya hanya seorang yang dapat merapatkan jurang antara DAP dan Pas berhubung isu itu dan “orang” itu ialah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya percaya hanya Anwar boleh menjadi orang tengah antara Pas dan DAP.

“Beliau bukan lagi Anwar yang kita pernah kritik sebelum ini. Beliau kini Anwar yang sudah berubah dan saya percaya kepadanya,” kata pemimpin pembangkang yang terkenal dengan kelantangannya itu.

Memang diketahui umum, Pas sering menyuarakan hasrat parti itu untuk mewujudkan sebuah negara Islam manakala DAP yang mahukan sebuah negara sekular bagi semua rakyat Malaysia, menentang hasrat Pas itu.

Karpal yakin pilihan raya kecil Permatang Pauh pada 26 Ogos ini, akan menjadi titik permulaan bagi Anwar dalam usaha Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan Persekutuan akan datang.

Beliau juga menegaskan DAP tidak akan berkompromi dengan prinsip asasnya dan menyatakan “perubahan yang dilakukan perlu berteraskan prinsip ini”.

“Sudah jelas bahawa rakyat mahukan perubahan pada pilihan raya umum lepas dan DAP menegaskan perubahan yang dilakukan perlu berteraskan prinsip ini,” katanya.

Gagasan untuk membentuk kerajaan dan melantik Anwar sebagai Perdana Menteri itu bagaimanapun bertentangan dengan kehendak beberapa pemimpin Pas yang menyifatkan pakatan pembangkang sebagai “perkahwinan yang tidak bahagia”.

Malah para perwakilan pada Muktamar Tahunan Pas Ke-54 baru-baru ini secara terbuka mempertikai hasrat untuk menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Sebaliknya, mereka menamakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri jika pembangkang berjaya membentuk kerajaan.

Abdul Hadi pula berkata, beliau tidak berangan menjadi Perdana Menteri kerana tidak mahu menjadi ahli politik ‘Mat Jenin’.

Itulah yang dikatakan impian DAP untuk 'merampas kuasa' di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) yang sudah sinonim dengan UMNO. Persoalanya apa lagi yang DAP nak buat di PWTC selalin mengadakan mesyuarat tahunan parti yang diberi jolokkan 'kafir harbi' itu. Pada pandangan penulis berkemungkinan DAP akan membuat Ladang Babi Raksasa di perkarangan PWTC, memandangkan BABI memang sinomin dengan mereka. Boleh lah Lim Guan Eng, Karpal Singh, Lim Kit Siang membuat BBQ Daging babi di PWTC. Itulah perkara yang mereka memang idamkan.

Itu bukanlah persoalan pokok kepada impian DAP, tetapi persoalanya di sini siapakah pemilik sebenar PWTC? Sampai sekarang penulis percaya ramai yang tidak mengetahui siapakah pemilik sebenar PWTC. Adakah ianya milik Kerajaan Malaysia ataupun milik UMNO. Kekeliruan ini perlu diatasi segera sebelum terjadi perkara-perkara yang tidak diingini. Penulis meminta pihak-pihak yang bertanggungjawab menjelaskan siapakah sebenarnya yang memiliki aset yang bernama PWTC, adakah Kerajaan Malaysia ataupun ianya Milik Mutlak UMNO.

Mengikut apa yang penulis difahamkan, tanah tempat PWTC dibangunkan ialah hasil anugerah putera raja berjiwa rakyat iaitu YBM Tengku Razaleigh Hamzah. Kalau mengikut tradisinya jika sumbangan aset seperti tanah dibuat tentunya ada kaitan dengan Persatuan tidak ada kaitan dengan Kerajaan, dan biasanya sekiranya ianya milik Kerajaan sudah tentu ia tidak memerlukan sumbangan tanah daripada individu.

Sekiranya PWTC menjadi milik mutlak UMNO, ahli-ahli UMNO hendaklah melakukan sesuatu daripada menjadi sarang BABI DAP dan medan BBQ BABI ahli DAP. Harta yang memberi sejuta makna pada ahli UMNO perlu dipertahankan daripada dicemari najis-najis babi DAP.

Mungkin juga ahli UMNO boleh menjadikan impian DAP ini sebagai 'angan-angan Mat Jenin' sekiranya mereka berusaha bersungguh-sungguh memastikan UMNO bersih daripada rasuah dan dalam masa yang sama berusaha untuk mempertahankan kemenangan Barisan Nasional di Malaysia.

Sekali lagi penulis ingatkan jangan biarkan DAP mencemari tanah kurniaan YBM Tengku Razaleigh Hamzah dengan najis-najis babi peliharaan mereka dan mereka akan jualnya di negeri asal mereka yang sememangnya tiada tempat yang dinamkan 'ladang babi mega' kerana mereka lebih suka mengimport dari Malaysia kerana tidak mahu negeri asal usul mereka dikotori najib BABI mereka, Malaysia dijadikan tempat pembuangan najis BABI belaan mereka.

Ahli UMNO perlu berbuat sesuatu agar impian DAP ini menjadi angan-angan Mat Jenin. Jangan biarkan mereka membuang najis babi mereka di PWTC, kadang-kadang terfikir juga seolah-olah DAP sekarang ni sudah lebih sudu daripada kuah. Orang bagi betis dia nak paha pulak, ye lah Paha lagi sedap dari betis.

Itu hanya impian nyata ataupun impian tersurat DAP, impian tersirat DAP kita tidak tahu lagi tetapi mungkin juga impian tersirat mereka menjadikan negara ini negara komunis tak pun membina negara China kedua di luar China. Kebarangkalian itu ada tetapi kita tidak berupaya mendalami apa yang tersirat kerana yang tersirat hanya Allah tuhan seru sekian alam sahaja yang mengetahuinya.

1 comment:

Conspiracy Theorist said...

bro,

Bai ni memang saja cari penyakit la..dia ni memang tak lama dah kot..heheh...apo nak dikato..jgn la dok hina Melayu sangat sbb Melayu ni jenis ada pantang tok nenek moyang...heheh..wat can I say..hope u'll b safe Karpal an idiotic moron!!..(",)

Blog Widget by LinkWithin