Bilangan Pengunjung:

Sunday, August 10, 2008

Tahniah Wira-Wira Islam Malaysia

Semalam satu perhimpunan diadakan bagi membantah Forum "Memeluk Islam" Majlis peguam yang berlangsung semalam. Forum yang mencetuskan kontroversi itu telah mendapat reaksi negatif daripada banyak pihak termasuklah penulis sendiri yang mencadangkan supaya memboikot khidmat peguam yang bernaung di bawah Majlis Peguam atau Bar Council.

Bebeberapa siri forum yang dianjurkan oleh Majlis Peguam sebelum ini mengundang pelbagai kontroversi, seolah-olah mereka tidak prihatin dengan kehendak umat majoriti negara ini. Sebagai pengamal undang-undang sepatutnya menghormati Perlembagaan Malaysia yang sememangnya ada kena mengena dengan undang-undang. Sudah tentu pelik bukan kalau pengamal undang-undang tidak menghormati undang-undang.

Penulis ingin mengucapkan tahniah kepada wira-wira Islam yang berjuang untuk membatalkan forum yang melibatkan sensitiviti kita sebagai umat Islam yang dianjurkan oleh Majlis Peguam tersebut. Keberanian mereka memang penulis amat sanjungi. Dalam masa-masa yang akan datang penulis berharap lebih ramai lagi wira-wira Islam lahir dalam masa yang terdekat bagi mempertahankan hak kita sebagai umat Majoriti di negara kita yang tercinta ini.

Pada kesempatan ini juga penulis ingin melahirkan rasa kesal kerana UMNO tidak menghantar wakilnya di dalam perjuangan adalah berpunca daripada kelemahan Presidenya iaitu Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang sebelum ini terkenal dengan rekodnya lemah dalam segala hal. Penulis berharap Presiden UMNO sekarang perlu ditukar segera agar maruah Islam tidak terus tercemar memandangkan Islam adalah salah satu tiang perjuangan UMNO iaitu Tiang Alif.

Penulis juga melihat Calon Parlimen Permatang Pauh PKR Anwar Ibrahim nampaknya tidak begitu sensitif dengan isu forum ini, ini mungkin kerana salah satu cara Anwar Ibrahim untuk mendapatkan undi daripada kaum-kaum lain yang bukan beragama Islam. Demi kepentingan diri beliau sanggup menggadaikan maruah Islam dan beliau juga sebelum ini berkata beliau tidak menyokong mana-mana tuntutan Negara Islam. Jadi tidak mustahilah beliau acuh tidak acuh dengan isu ini. Inilah yang dikatakan syaitan bertopengkan Ulama' di dalam syaitan di luar Ulama'.

1 comment:

shams said...

salam,
ada blog menarik yang membincangkan Islam dari sudut yang agak menarik di http://jahamy.blogspot.com.

Blog Widget by LinkWithin