Bilangan Pengunjung:

Tuesday, August 19, 2008

UiTM Untuk Melayu, Untuk Kita Aje!

Belumpun reda kemarahan siswa UiTM berhubung cadangan yang dikemukakan oleh satu-satunya Menteri Besar yang gagap di Malaysia iaitu Menteri Besar Selangor yang mencadangkan kemasukkan 10% bukan bumiputra kedalam UiTM yang sudah sinonim dengan Melayu tersebut. Namun api kemarahan siswa UiTM telah disemarakkan lagi dengan kenyataan seorang lelaki yang menghadapi pertuduhan liwat yang sangat tergila-gilakan nak jadi Perdana Menteri yang secara terang-terangan menyokong cadangan tersebut dengan memberikan alasan yang kononya cadangan tersebut untuk memberi persaingan sihat kepada Melayu di UiTM untuk membuatkan siswa Melayu berdaya saing dan pandai.

Persoalanya di sini, jika anda semua masih ingat suatu ketika dahulu cadangan yang sama juga Kerajaan nak laksanakan tetapi mendapat bantahan keras daripada pembangkang terutamanya PKR, tetapi kini sudah berubah orang yang dahulunya membantah cadangan tersebut kini menjadi pencadang kepada cadangan tersebut. Inilah yang dikatakan 'ludah jilat balik' Apa nak diherankan orang PKR semuanya suka menjilat, apa sahaja sanggup dijilatnya termasuk 'bontot' Anwar agar pemimpin idola mereka menaiki takhta sebagai Perdana Menteri. Itulah Anwar memang mempunyai ramai anjing, dan Anwar sendiri adalah 'Anjing Kurap' DAP yang tuanya adalah Lim Kit Siang yang pernah bersumpah menjadikan Melayu di hamba di bumi sendiri dan Anjing Kurap bernama Anwar adalah hamba pertama DAP untuk mencapai impian mereka menghancurkan dan menjadikan umat Melayu di Malaysia sebagai 'hamba abdi' mereka

Berbalik kepada alasan yang diberikan oleh 'Anjing Kurap' Bernama Anwar Ibrahim yang mengatakan cadangan kemasukkan 10% siswa bukan bumiputera ke dalam Universiti Teknologi Mara atau ringkasnya UiTM hanya untuk memberi persaingan agar Melayu mampu bersaing alasan yang retorik semata-mata. Kenapa masih belum cukupkah universiti yang sedia ada? untuk membolehkan Melayu bersaing? Inilah dikatakan kalau nak cari keuntungan politik apa sahaja sanggup dilakukan termasuklah menjual bangsa sendiri. Orang sebegini sepatutnya dibaling telur tembelang sahaja, beliau tidak layak untuk duduk di Malaysia, kalau layak pun kita humbankan dia ke dalam telaga buruk sahaja. Lagipun dia adalah orangnya yang menghalang perjuangan asal PAS untuk menubuhkan negara Islam. Kalau bangsa sendiri pun dia boleh khianati apakan lagi agama suci Islam dia sanggup berbuat apa sahaja asalkan berkuasa.

Penulis menyeru mulai hari ini, terutamanya siswa UiTM memperjuangkan hak mereka sebagai siswa UiTM yang sudah dominan dengan kaum Melayu itu bertindak, bakarlah bendera-bendera PKR, DAP kerana mereka adalah perosak bangsa, Jangan lupa bakar sekali Gambar Anwar Ibrahim kerana gambar beliau tidak berhak berada di bumi kita. Beliaulah Tali Barut Amerika, buatlah dia seumpama kita buat terhadap tali barut jepun satu masa dahulu. Pengkhianat mesti dihapuskan daripada bumi Malaysia. Biar bermandi darah sekalipun, tetapi hak kita mesti diperjuangkan.

3 comments:

Anonymous said...

HIMPUNAN MELAYU MUDA PERAK

SEMPENA SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN KE-51

PADA 30 OGOS 2008
JAM 9.00 PAGI
BERTEMPAT DI ARENA SQUARE KUALA KANGSAR

SAUDARA-SAUDARI DIHARAP DAPAT MEMBERI PERHATIAN DAN SOKONGAN TERHADAP HIMPUNAN INI DEMI MENJAGA BANGSA KITA YANG SEMAKIN MERUNCING DICALAR-CALAR DAN DIROBEK-ROBEKKAN OLEH ORANG YANG MENGANGGAP KITA INI SUDAH LEMAH DAN SEMAKIN HAPUS DITELAN BUMI TANAH MELAYU KITA SENDIRI

DIJANGKAKAN TUANKU RAJA MUDA AKAN MENCEMAR DULI UNTUK BERSAMA MENJAYAKAN HIMPUNAN MELAYU MUDA PERAK INI

DIHARAPKAN KITA AKAN MENYOKONG DAN BERSATU UNTUK MENJAYAKAN HIMPUNAN INI

DIINGATKAN DENGAN SECARA TEGASNYA BAHAWA HIMPUNAN INI BUKANLAH HIMPUNAN DENGAN BERTUJUANKAN POLITIK DAN BUKAN JUGA UNTUK TUJUAN PERSENDIRIAN

TULANG-TULANG BELAKANG HIMPUNAN INI TERDIRI DARIPADA GABUNGAN NGO-NGO YANG HANYA MENYOKONG UNTUK TUJUAN DASAR MENYELAMATKAN MELAYU KITA

HIMPUNAN YANG BERTUJUAN UNTUK MEMBERI AMARAN KEPADA MEREKA DILUAR SANA BAHAWA KAMI MELAYU MUDA ADALAH PERINTIS UNTUK MENYAMBUNG KERINGAT YANG TELAH DIJUANGKAN OLEH BAPAK-BAPAK DAN MAK-MAK KITA

SEDARLAH BAHAWA MELAYU MASIH ADA DAN WUJUD DI TANAH MELAYU INI

SAMA-SAMALAH KITA KE SANA,MEMERIAHKAN HIMPUNAN UNTUK MENGENANG KEMBALI SEJARAH YANG TELAH HAMPIR KITA LUPAKAN

JANGAN LUPA HEBAHKAN KEPADA TEMAN-TEMAN, KAWAN-KAWAN, IBU BAPA UNTUK BERSAMA MENJAYAKAN HIMPUNAN INI

SEMOGA BUDI ANDA AKAN DIBALAS OLEH YANG MAHA ESA

SEKIAN...
SALAM...

BERSATU MEMBELA BANGSA,
HIDUP MELAYU MUDA.

Unknown said...

Prof. Diraja Ungku Abd Aziz iktiraf UiTM
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0821&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm


KUALA LUMPUR 20 Ogos - Cendekiawan negara, Prof. Diraja Ungku Aziz menyifatkan cadangan untuk membuka kuota 10 peratus kemasukan ke Universiti Teknologi Mara (UiTM) kepada bukan bumiputera sebagai satu cadangan gila dan tidak masuk akal.

Bekas Naib Canselor Universiti Malaya (UM) selama 20 tahun sejak 1968 itu menganggap cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu sebagai lari daripada matlamat asal penubuhan institusi itu untuk membela orang Melayu dalam bidang pendidikan.

"Walaupun UiTM pada masa kini tidak dibuka kepada kaum lain, namun kita nampak ia telah terbukti mampu melahirkan ramai tokoh dan intelektual Melayu dalam pelbagai bidang.

"Malah siswazah UiTM juga mempunyai pasaran kerja yang tinggi di syarikat-syarikat terkemuka dan mampu bersaing dengan kaum lain,"
katanya kepada Utusan Malaysia di kediamannya di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas cadangan Abdul Khalid yang mahukan UiTM membuka 10 peratus kuota kemasukan ke universiti itu kepada bukan bumiputera dengan alasan untuk mempertingkatkan mutu dan kualiti pendidikan tinggi di UiTM.

Walaupun pelbagai pihak mahu beliau menarik balik cadangan itu, Abdul Khalid tetap dengan pendiriannya serta enggan memohon maaf kerana berpendapat pelajar UiTM perlu lebih terbuka dan berani untuk bersaing dengan pelajar asing.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mempertahankan kenyataan Abdul Khalid itu dan menyifatkan angka itu kecil sahaja. Menurutnya, syor yang dibangkitkan oleh Abdul Khalid itu tepat dan kena pada masanya.

Ungku Aziz yang banyak memberi sumbangan dalam bidang pendidikan di negara ini termasuk mencetuskan penubuhan Pusat Asasi Sains dan Akademi Islam UM secara sinis berkata:

"Untuk membina ketahanan dan kecergasan diri, seseorang itu tidak perlu melakukan 'senaman' dengan kaum lain kerana yang penting ialah kekuatan minda dan keazaman individu itu sendiri."

p/s maklumat MoHE dan MoHR yg tak begitu didedahkan: setiap tahun lebih 80% fresh graduate UiTM berjaya settle down (dpt kerja kali pertama or diterima sambung belajar) dlm masa 6 bulan setelah bergraduat. IPT lain yg menandingi rekod ini hanyalah MMU, UNITEN dan UTP.

Anonymous said...

Salam....

Samada kita sedar atau tidak, UiTM bukan lagi hak MELAYU 100%. Orang2 melayu yang ada di UiTM adalah lebih kurang antara 80% - 90% sahaja. Hatta bumiputra sekalipun bukan lagi 100%, memandangkan sudah ada pelajar asing yang diterima masuk ke UiTM. Namum perkara ini sebelum ini tidak dilihat sebagai sesuatu yang mencabar maruah melayu.

Fikir-fikirkan lah.....

Blog Widget by LinkWithin