Bilangan Pengunjung:

Sunday, August 31, 2008

Marhaban Ya Ramadhan Al-Mubarak

Esok kita akan menyambut kedatangan bulan yang penuh keberkatan di dalam Islam iaitu bulan yang dikenali dengan nama Ramadhan Al-Mubarak. Pada bulan ini umat Islam akan menyempurnakan rukun Islam yang ketiga iaitu berpuasa di bulan Ramadhan.

Puasa bukan sekadar menahan lapar dan dahaga sahaja ia bulan yang boleh mendidik umat Islam supaya berdisiplin dan menambahkan amal dan mengurangkan sebanyak mungkin kemungkaran.

Penulis bertekad mahu jadikan puasa kali ini sebagai puasa yang terbaik berbanding tahun-tahun yang sudah berlalu. Pada kesempatan ini penulis ingin mengucapkan Selamat Menyambut Kedatangan Bulan Sejuta Rahmat ini kepada para pembaca blog ini yang terus setia membaca blog ini.

Penulis berharap agar pembaca blog ini akan bertekad untuk menjadikan bulan yang penuh keberkatan ini sebagai bulan yang terbaik, kepada ahli-ahli politik tanah air kalau boleh kurangkan kontroversi tetapi tingkatkanlah prestasi. Kepada para pembaca adalah penulis harapkan jangan pula terlupa untuk menunaikan Solat Sunat Terawih di malamnya ketepikan seketika kesibukkan dunia, belilah saham-saham akhirat dan jadikanlah bulan Ramadhan ini bulan membeli saham akhirat kerana hidup kita tidak menongkat langit daripadaNYA kita datang kepadaNYA kita pergi.

Apabila bulan Ramadhan menjelma pasti di siang harinya ada tempat-tempat untuk membeli juadah berbuka yang dikenali dengan Bazar Ramadhan, kalau boleh cubalah elakkan pembaziran semasa membeli di Bazar Ramadhan, membeli itu tak salah tetapi janganlah terlampau menurut nafsu kerana kalau turut nafsu satu Bazar Ramadhan pun rasa boleh habis dimakan waktu berbuka tetapi apabila sampai waktu berbuka paling banyak pun satu perkara sahaja yang sempat dijamah.

Akhir kalam, semoga Ramadhan kali ini Ramadhan yang terbaik buat penulis dan juga para pembaca blog ini yang setia dan tidak jemu-jemu membaca artikel yang ditulis oleh penulis.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Conspiracy Theorist said...

Bro,

selamat brsahur dan brposa bro,..heheh..apo nak dikato..(,")

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar & PLah!!

Blog Widget by LinkWithin