Bilangan Pengunjung:

Monday, September 1, 2008

Menanti 16 September 2008

Tarikh 16 September memang bersejarah kerana pada tarikh itulah Malaysia ditubuhkan atau dengan kata lain tarikh pembentukkan Malaysia. Namun, ironinya kebanyakkan rakyat Malaysia dah tahu mengenainya kerana ianya tercatat dalam buku sejarah Malaysia. Jadi artikel kali ini bukanlah bertujuan untuk bercerita tentang sejarah 16 September yang sudah bertahun-tahun berlalu.

16 September 2008 mungkin menjadi topik perbualan hangat bagi rakyat Malaysia kerana katanya pada tarikh ini akan berlaku acara katak melompat dan membawa kepada kejatuhan Kerajaan Barisan Nasional dan Kebangkitan Pakatan Rakyat ataupun penulis lebih suka menggunakan istilah "Pakatan Anwar".

Anwar Ibrahim yang sebelum ini bertanding dan berjaya menduduki kerusi Parlimen Permatang Pauh dikatakan pernah berkata yang Kerajaan Malaysia di bawah kelolaan Barisan Nasional akan jatuh pada tarikh ini dan Pakatan Anwar akan berjaya menguasai Malaysia dan sekaligus memberi peluang kepada Anwar merealisasikan impianya untuk menjadi Perdana Menteri sejak dari dulu lagi.

Sebelum ini Tun Dr. Mahathir Mohammad mengatakan beliau kurang yakin Anwar akan berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional memandangkan akan berlaku bida-membida dan ianya akan memberi kesukaran kepada Anwar. Di samping itu, YBM Tengku Razaleigh Hamzah juga melahirkan kesangsiang beliau yang Anwar akan berjaya menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional pada 16 September ini berdasarkan kedudukan ahli Pakatan Pembangkang yang kelihatan tidak kukuh.

Namun, itu hanyalah pandangan mereka bagi penulis pula lebih suka mengambil pendekatan tunggu dan lihat, sekiranya Anwar berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional pada 16 September ini ini bermakna Kerajaan Pakatan Anwar akan memerintah, jadi sekiranya tidak sudah tentu apa yang orang akan kata pada Ahli Parlimen Permatang Pauh yang bernama Anwar Ibrahim itu. Sama-samalah kita menantikan kesudahan trilogi politik yang tidak habis-habis ini pada 16 September ini segalanya akan terungkai. Nantikanya dengan penuh sabar.

1 comment:

Conspiracy Theorist said...

Bro K,

Kalo bro AnWar berjaya ia menunjukkan bahawa memang betul teori pakatan PLah & bro AnWar,.. mustahil perkara ini boleh brlaku dengan cara mencanang rancangan atau konspirasi utk mengambil aleh tompok pimpinan.. kalo itu brlaku maknanya kalo musuh nak ceroboh pun senang le sbb dah tau tak kan tak ada preventive measures.. bkn senang nak wat meeting ngan MP sbb org kenal mereka dan kerajaan boleh tag pergerakkan mereka jadi masuk akal ke depa nak crossover tanpa konspirasi dari PLah/KJ??..waallahualam..apo nak dikato,..heheh..(",)

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar & PLah!!

Blog Widget by LinkWithin