Bilangan Pengunjung:

Wednesday, September 17, 2008

Khairy pun nak bertanding?


Kehangatan Pemilihan Agung UMNO semakin bertambah hangat sejak akhir-akhir ini. Bagi Pemuda UMNO tahun ini jawatan tertinggi salah satu sayap UMNO itu bakal menyaksikan pertandingan apabila Ketuanya yang berhasrat melepaskan jawatanya sebagai Ketua Pemuda UMNO yang baru.

Sebelum ini Datuk Mukriz Mahathir, Datu Seri Dr. Khir Toyo berhasrat untuk mempertaruhkan nasib bagi bertanding jawatan No 1 di dalam pergerakkan itu.

Hari ini, seorang pemimpin yang tidak disenangi ramai mengumumkan untuk 'mencuba nasib' bertanding jawatan No 1 Pemuda UMNO itu. Pemimpin tersebut yang sekarang ini memegang jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO dan juga selaku Ahli Parlimen Rembau. Beliau merupakan menantu kepada Perdana Menteri yang juga dikenali dengan nama Presiden AAB.

Setelah beliau menghuru-harakan UMNO dan Barisan Nasional beberapa tahun kebelakangan ini sehinggakan BN hilang majoriti 2/3 di dalam Parlimen Malaysia kali ini dia pula ingin menjadi Ketua Pemuda UMNO. Penulis percaya rakan blogger penulis masih tidak lupa apa yang dia panggil pada blogger pada satu masa dulu. Beliau pernah memanggil Blogger sebagai 'Beruk' dan bermacam-macam lagi perkataan yang boleh dianggap 'biadap'. Hari ini beliau turut menjadi Blogger jadi nampaknya kata-katanya telah memakan dirinya sendiri. Betul kata orang tua-tua " Satu Jari kita tunjuk ke arah orang lain, sembilan jari sebenarnya telah menunjukkan ke arah kita".

Tindakan-tindakan beliau yang boleh disamakan dengan 'parasit' di dalam UMNO sehingga imej UMNO semakin hari semakin tercalar oleh kerana kerakusan beliau, hari ini pula dia tampil dengan percubaan untuk menjadi pemimpin no 1 Pergerakkan Pemuda UMNO Malaysia dengan slogan 'pemuda rembau beradat'.

"Pemuda Rembau Beradat" penulis tidak pastilah sama ada sloganya "Pemuda Rembau Beradab ataupun Beradat" tetapi kedua-duanya ada kena mengena dengan budaya Melayu. Persoalanya di sini, memanggil orang Beruk adakah ianya Beradap? Manakala tidak menghormati orang tua Adakah ia beradat? Jawanpanya sudah tentu TIDAK.

Pada pandangan penulis Khairy Jamaluddin ini langsung tidak layak menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Penulis berharap ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO tidak memilih 'parasit' ini menjadi ketua mereka kerana 'parasit' inilah UMNO hampir-hampir kehilangan kuasa. Jangan biarkan 'Parasit' ini terus merosakkan Pemuda UMNO dan UMNO. Beranilah berubah dan fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

haniesyafique said...

si kj yg sebenarnya beruk atau kera jalanan.....

mukhriz for ketua pemuda umno !!!!

Blog Widget by LinkWithin