Bilangan Pengunjung:

Thursday, October 8, 2009

Jurukomen Pejuang Palsu...

Jurukomen Pejuang Palsu...
Oleh: yieMEGA

JURUKOMEN memang aneh bunyinya kan, sebenarnya ia lebih merujuk seorang pembaca ini yang memberikan komen terhadap satu artikel dalam blog ini. Terlebih dahulu penulis mengucapkan terima kasih kerana sudi memberikan komen untuk blog ini, walaupun komen beliau bakal mencacatkan pemandangan artikel penulis namun penulis tetap luluskan jua komen beliau walaupun beliau menggunakan Anonymous. Cuba lihat di blog MSO adakah beliau menyiarkan komen yang menggunakan Anonymous, jawapanya tidak, tetapi atas dasar demokrasi penulis tetap meluluskanya.

Komen jurukomen tersebut berbunyi "kalo nak berikan hujah pada satu perkara tapi hati berpihak kepda yg lain,hujah akan jadi berat sebelah.. kalo nak tahu cite yg benar,pergi la ke kelantan,tgk sndiri keadaan kat sana.. bukan main petik mana2.. masuk je universiti,tapi otak bangang... cuba buat analisis kenapa kelantan susah ditumbgkan???"

Terima kasih di atas komen yang agak emosional daripada saudara yang tak ada nama, tak tahulah penulis dia ni masuk universiti ke tidak, sepatutnya beliau memperkenalkan dirinya iaitu namanya dahulu sebelum memberikan komen, ini tidak menggunakan Anonymous, kalau dia tak bersekolah memanglah tak tahu mengeja namanya, tetapi komen boleh pula, mungkin dia pandai mengeja, oleh begitu ego dengan kepandaian yang dia ada sampai terlupa nama sendiri.

Takpelah nak buat macamana dia orang yang lebih cerdik daripada penulis, malah boleh dikatakan lebih cerdik daripada Adi Putra. Tak kan lah penulis nak mengajar buaya berenang, dah memang dia pandai berenang buat apa nak ajar lagi.

Penulis juga ingin mengucapkan terima kasih kepada jurukomen yang budiman itu, Alhamdulillah di atas segala kata-katanya terhadap penulis. Semoga kata-katanya itu menjadi doa ke atas dirinya sendiri.

Keberanian jurukomen tersebut memberikan komen wajarlah kita puji, namun yang tak kenanya, kenapa tak guna nama sebenar tetapi sebalik menggunakan nama Anonymous, kalau dia seorang pejuang, ini maknaya dia seorang pejuang yang palsu. Tak berani mendedahkan diri atau dengan kata lain pejuang hipokrit.

Untuk pengetahuan saudara jurukomen sendiri, saya sendiri sememangnya berada di Kelantan, dan bukan petik mana-mana sepertimana yang saudara tanpa nama dakwa, untuk pengetahuan saudara, penulis bergaul dengan semua penyokong parti tak kira PAS atau UMNO untuk memastikan penulisan penulis tidak berat sebelah, dan untuk pengetahuan juga penulis mendapat tahu tuntutan supaya MB TGNA berundur daripada sahabat penulis yang juga merupakan ahli PAS Kota Bharu.

Mengenai cadangan membuat analisis kenapa Kelantan sukar ditumbangkan, sebenarnya sudah lama penulis ingin buat, namun buat masa ini penulis masih mengumpul maklumat daripada kedua-dua belah pihak agar analisis penulis tidak berat sebelah, dan sabarlah menunggu pasti tiba harinya.

Penulis ingin menegaskan di sini, penulis bukanya ingin mendesak TGNA untuk berundur, penulis hanya menyampaikan apa yang penulis dapati. Terpulang kepada pembaca untuk menerimanya atau tidak. Mungkin satu ungkapan yang boleh menjadi rujukan "Makan sebelum lapar, Berhenti sebelum kenyang" fahamilah apa yang tersirat di sebalik ungkapan itu.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin