Bilangan Pengunjung:

Tuesday, July 8, 2008

Benarkah UMNO Bahagian Selangor Sebulat Suara Sokong Abdullah?

Hari ini ada diberitakan bahawa semua UMNO Bahagian Selangor memberi sokongan padu kepada Presiden UMNO 'on duty' Abdullah Haji Ahmad Badawi. Pengumuman ini dibuat oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor iaitu Muhd Muhd Taib yang juga satu-satunya Menteri Kabinet yang tidak tahu berbahasa inggeris.

Persoalanya benarkah semua UMNO Bahagian di Selangor Sebulat suara memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Abdullah Haji Ahmad? Adakah suara Ketua-ketua Bahagian di Selangor mewakili kehendak akar umbi? ataupun ianya hanya mewakili kehendak Muhd Muhd Taib atau lebih tepat lagi Abdullah Haji Ahmad Badawi Pemimpin Berlagak Wara' tetapi tidak Wara'.

Benarkah semua ketua bahagian sebulat suara? Padahal pada masa ini umum mengetahui bahawa ramai juga Ketua Bahagian UMNO Selangor yang tidak bersefahaman dengan Abdullah dan meminta Abdullah berundur tetapi kenapa mereka tiba-tiba berubah? Adakah ada unsur 'ugutan' yang dibuat oleh Badan Perhubungan UMNO negeri ataupun UMNO Malaysia sendiri?

Penulis yakin ada sesuatu yang tidak kena dengan pengumuman yang dibuat oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor itu. Sama ada Muhd Muhd Taib memberi kenyataan 'bohong' ataupun kenyataan beliau benar tetapi keputusan itu dibuat melalui paksaan atau arahan-arahan tertentu.

Rata-rata ahli-ahli akar Umbi UMNO di Selangor menolak kepimpinan Abdullah Ahmad Badawi tetapi kenapa suara mereka tidak dibawa oleh Ketua-ketua Bahagian Masing-masing. Adakah ada unsur 'sekatan' untuk tidak membawa suara-suara mereka?

Budaya 'Voice Block' ini semakin menjadi-jadi semasa pemerintahan rejim Abdullah Haji Ahmad penulis berharap ahli UMNO akar umbi bertindak segera menyampaikan Suara sebenar mereka, beranikan diri untuk menonjolkan suara anda agar rejim Abdullah dapat digulingkan.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin