Bilangan Pengunjung:

Wednesday, July 23, 2008

Isu Pembelian Mercedes E200 Kompressor Kerajaan Terengganu

Menteri Besar Terengganu yang baru iaitu Datuk Ahmad Said nampaknya sudah membuka 'topeng' dan menunjukkan wajahnya yang sebenar di sebalik topeng yang dipakainya selepas sebaik sahaja beliau dilantik menjadi Menteri Besar Terengganu yang baru mengantikan Datuk Seri Idris Bin Jusoh.

Topeng apakah yang dipakai oleh Datuk Ahmad Said sebaik sahaja menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Terengganu yang dimaksudkan penulis ialah perangainya dari segi cara percakapanya yang sebelum ini kelihatan cuma menyembunyikan diri beliau yang sebenar.

Beliau sebelum dilantik menjadi Menteri Besar Terengganu terkenal dengan sifat panas baranya, ataupun dalam istilah orang Kelantan "Pongoh" tetapi sebaik sahaja dilantik menjadi Menteri Besar Terengganu yang baru beliau cuba menyembunyikan perangai sebenarnya dengan berpura-pura bercakap lembut, namun kata orang 'kebiasaan akan menjadi terbiasa', hari ini beliau telah menonjolkan dirinya yang sebenar apabila apabila beliau menjawab soalan mengenai isu pembelian Mercedes E200 Kompressor yang terhangat di pasaran di ketika ini, pada pemerhatian penulis cara beliau menjawab soalan yang dikemukan oleh wartawan boleh dikatakan agak kasar tambahan pula nadanya berbunyi keras.

Sahlah Datuk Ahmad Said sudah hipokrit sebelum ini, demi jawatan beliau sanggup menjadi hipokrit. Penulis tidak mahu komen lebih lagi pasal ahmad said biarlah dia terjun dengan jawatanya, lebih baik kita tumpukan kepada isu pembelian Mercedes E200 Kompressor oleh Kerajaan Negeri Terengganu untuk kegunaan exconya.

Penulis tegas dengan pendirian penulis berhubung pembelian Mercedes E200 Kompressor yang adalah membazir dan bukanya menjimatkan wang rakyat, berhubung kos penyelengaraan pula sekiranya tak mahu menampung kos penyelengaraan yang tinggi adalah lebih baik kerajaan negeri Terengganu membeli Perdana V6 Executive yang baru dan kalau boleh buat perjanjian dengan proton supaya mereka memperuntukkan Extra Warranty untuk kenderaan tersebut.

Kalau Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri pun menggunakan Perdana V6 Executive sebagai kenderaan rasmi kenapa tidak Exco dan Menteri Besar menaiki kereta yang sama. Kalau nak jimat lagi kerajaan negeri belilah motosikal untuk menjadi Kenderaan Rasmi Menteri Besar dan Exco ia tentu lagi menjimatkan dan setidak-tidaknya mereka secara tidak langsung akan merasai kesusahan yang dialami oleh rakyat sebelum ini, kos penyelengaraan dia pun tidak lah tinggi. Hasilnya wang rakyat dapat dijimatkan.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin