Bilangan Pengunjung:

Friday, July 4, 2008

Perang Anwar VS Najib

Perang Sidang Media sudah bermula apabila Anwar mula menyerang Najib secara sidang media. Najib juga sudah mudah mengorak langkah dengan juga memulakan perang dengan menggunakan sidang media. Hebat betul iklim politik di Malaysia ini, pendek kata iklim politik di Amerika Syarikat pun tidak mampu menandingi iklim politik di Malaysia ini.

Iklim politik di Malaysia kini makin panas apabila kedua-dua pihak yang terlibat sudah berani menyerang secara terbuka. Anwar membuat tuduhan bahawa Najib terlibat dengan kes pembunuhan Wanita Mongolia Altantuya Sharibu, manakala Anwar pula terpaksa menghadapi tuduhan meliwat pembantu peribadinya atau dengan kata lain personal assistant Anwar Ibrahim sendiri.

Kenapa Najib menjadi pilihan Anwar Ibrahim untuk diserang? Kenapa tidak Abdullah sedangkan banyak isu-isu berkaitan Abdullah yang timbul tetapi tidak menjadi mangsa serangan Anwar? Adakah ini kerana beliau 'terhutang budi' dengan Abdullah kerana membebaskan dari penjara? ataupun ada pakatan bermaksud jahat Anwar bersama Abdullah. Tentu ramai masih ingat dengan 'perjanjian passport' mungkin ini adalah salah satu sebab mengapa Anwar tidak mahu menyerang Abdullah, ye lah nanti Abdullah akan 'melepaskan anjing tersepit' pula dan anjing itu ialah Anwar Ibrahim.

Berbalik kepada isu perang Anwar VS Najib, apa yang menarik kedua-duanya ada kaitan dengan perang, seperi Najib merupakan Menteri Pertahanan yang menjaga hal ehwal perang manakala Anwar pula namanya yang bermaksud ''perperangan".

Siapa yang untung daripada Perperangan Najib VS Anwar?

Penulis menjangkakan sudah tentu orang yang berada di luar medan perang akan mengambil kesempatan untuk menang secara senyap. Siapa yang berada di luar medan perang? Sudah tentulah Abdullah Haji Ahmad Badawi kerana di dalam 'senyap' dia akan menghancurkan musuh-musuhnya dan sedia melepaskan 'peluru senyap' pada bila-bila masa dan mungkin 'peluru senyap' itu akan membunuh kedua-dua orang sedang giat bertempur di medan perperangan sekaligus meranapkan segala cita-cita mereka, yang seorang itu nak jadi Perdana Menteri daripada jalan belakang, yang sorang lagi nak jadi Perdana Menteri menunggu saat peralihan kuasa tiba. Di dalam perlumbaan, mereka untuk mendaki kepada 'hierarki tertinggi' di dalam 'gunung politik' negara mungkin masuk angin keluar asap sahaja sekiranya Abdullah Haji Ahmad mengeluarkan 'peluru senyap' dan tidak mengenal mangsa itu dan akan melenyapkan sesiapa sahaja di alam yang fana ciptaan Allah tuhan seru sekian alam ini.

Mengenai cadangan Mufti Perlis S.S Dr. Mohd Asri agar Anwar Ibrahim dan Saiful Bahari bersumpah dengan nama Allah untuk memberi keyakinan kepada orang ramai yang mana betul yang mana salah, penulis berpendapat itu adalah cadangan yang terbaik dan orang yang terlibat di dalam perperangan tersebut hendaklah bersumpah dengan Nama Allah termasuklah Najib kerana dengan ini mungkin akan mengurangkan 'kekeliriuan' yang timbul di kalangan rakyat.

Mengikut maklumat terbaru, seorang penyiasat persendirian yang membuat akuan bersumpah berhubung kes pembunuhan Wanita Moggolia yang mengaitkan Najib di dalam kes ini. Mungkin ini adalah salah satu petunjuk dari Allah Tuhan seru sekian alam siapa sebenarnya yang bersalah.

Marilah bersama kita memohon kepada Allah agar Allah akan menunjukkan 'jalan kebenaran' dan siapa yang berada di pihak yang benar serta siapa pula yang berada di pihak yang salah. Sesungguhnya Allah s.w.t, tuhan seru sekian alam Maha Mengetahui dan Maha Mendengar.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin