Bilangan Pengunjung:

Monday, July 7, 2008

Apabila Himpunan Protes Sejuta Rakyat Diprotes Oleh Peserta Sendiri!

Pentas politik tanah air yang sudah sememangnya hangat, semakin hangat apabila beberapa hari yang lalu ada satu perhimpunan Sejuta Rakyat bagi memprotes kenaikkan harga minyak yang diadakan di Selangor.

Penulis menyokong matlamat pehimpunan itu kerana membantah kenaikkan harga minyak, tetapi penulis tidak menyokong perhimpunan tersebut kerana matlamat tidak menghalalkan cara. Menyebut 'matlamat tidak menghalalkan cara' di dalam perhimpunan sendiri ada cara yang tidak sepatutnya berlaku.

Maksud penulis dengan cara yang tidak sepatutnya berlaku ialah, di dalam perhimpunan tersebut ada segmen selingan yang memuatkan konsert selingan dan paling memeranjatkan penyanyi semasa konsert tersebut adalah penyanyi dari kumpulan muzik yang bermazhab Punk. Paling memeranjatkan ada insiden yang tidak sepatutnya lagi apatah lagi perhimpunan tersebut ada kaitan dengan Pakatan Rakyat dan PAS merupakan salah satu parti di dalam Pakatan Rakyat yang mengambil bahagian di dalam perhimpunan tersebut. Insiden 'tonggeng punggung' atau dengan kata lain 'insiden aksi lucah' telah dilakukan oleh kumpulan muzik yang bermazhab 'Punk' di dalam konsert tersebut.

Namun, penulis boleh juga mengucapkan tahniah kepada PAS kerana telah menukar perhimpunan untuk memprotes kenaikkan harga minyak kepada perhimpunan memprotes konsert dalam perhimpunan memprotes kenaikkan harga minyak tersebut.

Persoalanya adakah PAS tidak diberitahu lebih awal berkenaan konsert tersebut dan adakah juga PAS sudah mengetahui lebih awal tentang konsert tersebut dan sengaja 'buat-buat tidak tahu' Persoalan ini hanya dapat dijawab oleh pihak PAS sendiri. Satu lagi persoalan kenapa Pakatan Rakyat yang menerajui perhimpunan memprotes kenaikkan harga minyak tersebut menggunakan khidmat penyanyi yang bermazhabkan 'punk' sedangkan budaya 'punk' sudah jauh terpesong bukan sahaja daripada budaya Melayu malah daripada budaya Islam. Adakah Pakatan Rakyat mahu bersubahat dengan kemungkaran?

Perlu diingatkan disini bahawa minum arak, perhubungan seks bebas merupakan amalan wajib bagi pengganut mazhab 'punk' kalau tidak percaya cubalah selidik anggota-anggota kumpulan punk semuanya mereka 'mengamalkan amalan wajib' mengikut mazhab 'Punk' ini dan juga mereka tidak akan mendengar sebarang nasihat malah sedia menyerang 'orang yang menasihatinya'.

Ingatlah 'Punk' lebih dasyat daripada Islam Hadhari, dalam masa kerajaan Pakatan Rakyat mengharamkan Islam Hadhari dalam masa yang sama juga kerajaan Pakatan Rakyat mengagung-agungkan 'budaya kuning' yang jelas bertentangan dengan syariat Islam.

1 comment:

AIDC said...

salam,

video menarik mengenai penyanyi rock tunjuk bontot terdapat di
http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com

Blog Widget by LinkWithin