Bilangan Pengunjung:

Wednesday, September 24, 2008

NGO SOKONG PRESIDEN AAB!

Hari ini penulis mendapat tahu bahawa Presiden AAB mendapat sokongan NGO dan mereka meminta "Peralihan Kuasa" tetap dilaksanakan pada Jun 2010. Wah nampaknya NGO sudah nak masuk campur urusan UMNO sekarang ini.

Kalau tak salah penulis, sebelum ini tidak pernah NGO yang memberikan sokongan untuk menyelamatkan pemimpin tertentu yang berada di dalam UMNO. Lain pula jadinya, di zaman kepimpinan Presiden AAB sudah ada NGO yang mula mencampuri urusan UMNO dan cuba mempertahankan kepimpinan Presiden AAB di dalam UMNO.

Perkara ini menyebabkan timbulnya keraguan di dalam diri penulis. Adakah sebenarnya NGO tersebut sememangya untuk memberi sokongan kepada Presiden AAB atau sebenarnya NGO tersebut adalah inisiatif Presiden AAB untuk menyelamatkan kedudukanya dan menantunya.

Hairan juga penulis, semenjak dua menjak ni makin banyak NGO ditubuhkan, macam ada sesuatu tidak kena denganya. Kalau sebelum ini Presiden AAB dikenali dengan Bapa Segala Suruhanjaya mungkin pada kali ini Presiden AAB bakal dikenali dengan Bapa Segala NGO yang tidak berapa jelas motif penubuhanya.

Penulis berpendapat, NGO tidak harus mencampuri urusan dalaman UMNO, bagi penulis tindakan seperti ini lebih kepada 'campur tangan' sebagai contoh sebuah negara lain yang ingin mencampuri urusan dalaman sesebuah negara.

PANDANGAN PENULIS TERHADAP DATO' JINS SHAMSUDDIN

Penulis tahu dia merupakan ahli UMNO, tetapi sebagai Senator dan juga Orang Kuat Filem, penulis berpendapat beliau tidak seharusnya menyertai aktiviti-aktiviti yang memberikan sokongan kepada Presiden AAB.

Tugasnya untuk memartabatkan dunia perfileman negara hendaklah diutamakan bukanya mencampuri dan mendokong usaha-usaha untuk menyelamatkan kedudukan Presiden AAB. Hari ini, penulis lihat dunia perfileman kita masih ditakuk lama dan tak berubah, adakah Dato Jins Shamsuddin sedar denganya.

Penulis percaya ramai ahli UMNO akar umbi lebih suka sekiranya Datuk Jins Shamsuddin menumpukkan usaha-usaha untuk memartabatkan filem Malaysia di mata dunia berbanding usaha-usaha untuk menyelamatkan kedudukan Presiden AAB.

Dato Jins Shamsuddin perlu ingat "Keep quiet more safe that we talk a lot". Kita juga tidak mampu meramalkan apa yang bakal terjadi dalam masa-masa yang akan mendatang kerana kita hanya mampu merancang tuhan seru sekian alam sahaja yang menentukanya.

Secara peribadinya penulis lebih suka Dato' Jins Shamsuddin yang tidak banyak bercakap mengenai kepimpinan UMNO pada masa dulu berbanding Dato Jins Shamsuddin pada sekarang. Satu pesan untuk Dato Jins Shamsuddin "You can't rules people by just your voices, but you can rules peoples by peoples voices"
Reblog this post [with Zemanta]

2 comments:

Anonymous said...

saya hairan dengan si anwar ini, saya agak dia ada satu penyakit agaknya.penyakit gila kuasa. rakyat sudah beri mandat pada bn apa lagi yang dia mahu.ingat dia pandai sangatke. ingatlah pangkat itu tak kemana. kalau ikhlas untuk menjadi ketua tak apa, kalau untuk peribadi ingatlah Allah akan balas nanti di akhirat.minta ampunlah banyak-banyak wahau anwar ibrahim.

Anonymous said...

Jangan tak tahu ... Jin Shamsuddin dan Radzi Daud tu semua orang BTN ...

Atau pendekkan untuk ..

Bahalol Tongong Nenggek ... cari peluang dari Pak Lah dan mahu kekalkan Pak Lah untuk kepentingan sendiri.

BTN ini sebenarnya adalah penjahanam Melayu tetapi perasan diri itu pejuang Melayu.

Blog Widget by LinkWithin