Bilangan Pengunjung:

Saturday, September 20, 2008

Teresa Kok dan Makanan Anjingnya

Seputeh.Image via Wikipedia
Teresa Kok yang merupakan Ahli Parlimen Seputeh yang ditahan di bawah akta ISA baru-baru ini (Penulis lebih suka menggunakan istilah Ikut Suka Abdullah) mendakwa bahawa makanan yang diberikan kepadanya sepanjang berada di dalam tahanan sama seperti makanan anjing.

Telur separuh masak rupanya makanan anjing, wah sebelum ni penulis tak tahulah pula telur separuh masak adalah makanan anjing, setahu penulis anjing sukakan tulang dan pernah dengar pula anjing makan telur separuh masak. Mungkin anjing teresa kok ni suka makan telur, nasib baik dia tidak makan telur suaminya kalau tak frust lah Teresa Kok terpaksa cari lelaki lain di dalam Pakatan Rakyat.

Nampaknya, mulai sekarang orang tak boleh dah makan telur separuh masak, maklum sahajalah ia makanan anjing, tengok anjing pun dah rasa geli geleman inikan pula makan makanan anjing. Secara tidak langsung, Teresa Kok sebenarnya telah menghina golongan miskin kerana telur separuh masak adalah makanan yang begitu mewah di kalangan golongan miskin.

Teresa Kok kalaupun ghairah mahu menjadi MP Yang Berkhidmat janganlah jadi MP Yang Berbohong kerana buruk akibatnya. Orang dulu-dulu pernah berkata " siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri".

Kenapa Penulis Suka Menggunakan Istilah Ikut Suka Abdullah (ISA)?

Mungkin ramai tertanya-tanya kenapalah penulis lebih suka mentafsirkan ISA sebagai Ikut Suka Abdullah. Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri, sebenarnya penulis lebih berminat memanggil ISA sebagai Ikut Suka Abdullah adalah kerana, penahanan dibuat ikut suka Abdullah sahaja bukan sahaja setakat penahanan tetapi pembebasan juga dibuat Ikut Suka Abdullah sebab itu lah selepas beberapa hari mereka ditangkap di bawah akta tersebut, beberapa hari kemudian mereka dibebaskan atau dengan kata lain "Flip-Flop".

DILEMA UMAT ISLAM DAN MELAYU DI MALAYSIA 2008

Umat Islam di Malaysia kini sudah menjadi semakin tertekan, mereka tidak lagi boleh mempertahankan hak mereka, mereka juga terpaksa mengorbankan hak mereka untuk pengganut agama lain. Azan tidak boleh dilaungkan dengan kuat untuk mengelakkan pengganut agama lain terganggu. Nampaknya, pengganut Agama Islam di Malaysia sudah mula merasai apa yang dirasai oleh saudara seagama mereka di Singapura dan Afrika.

Umat Melayu di Malaysia pada masa ini tidak boleh menceritakan sejarah Melayu dan perkara-perkara yang membabitkan asal usul kaum lain di Malaysia kerana tindakan ini akan dikatakan tindakan perkauman. Mereka juga tidak boleh bercakap Bahasa Melayu kerana ia turut akan dilabel perkauman. Tulisan jawi yang merupakan khazanah peninggalan nenek moyang bagi mereka yang berbangsa Melayu juga sudah mula dinafikan haknya. Kewujudan seorang pemimpin Melayu yang bertindak sebagai 'batu api' kepada kaum-kaum lain yang sebelum ini tidak pernah mempersoalkan tentang Hak Istimewa Melayu sudah berubah dan mereka mula mempersoalkanya. Tindakan mereka ini tidak pula mereka anggap perkauman.

Menambah lagi keburukkan ialah cita-cita negara Uncle Sam yang bermotokan "Let's rule the world" menambah lagi senarai dilema yang dialami oleh umat Melayu di Malaysia. Mereka sanggup berbuat apa sahaja asalkan mereka dapat "Rules the world" termasuklah menghuru-hurakan semangat persepakatan kaum yang berbilang bangsa di Malaysia ini.

Marilah bersama kita bersatu hati untuk memperbaiki dilema yang di alami oleh Umat Islam dan Umat Melayu di Malaysia. Sudah tiba masanya untuk kita berubah, rapatkan sah tambahkan kekuatan mari kita buktikan kepada dunia kita boleh melakukanya. Marilah bersama mengubah dunia! (Let's change the world). Berjuanglah selagi hidup.
Reblog this post [with Zemanta]

4 comments:

apisfires said...

teresa dah kawin haa??
ok la ada timun dengan 2 telur...
tak puas juga, pi kawin aaaa
dapat lagi sedap dan ori...
kah3

Anonymous said...

muka dia pun macam anjing, macam boss dia.eloklah penjara bagi dia makanan macam itu.

Anonymous said...

muka dia pun macam anjing, saperti boss dia juga.

Awang Kata said...

Makanan anjing memang sesuai untuk anjing sahaja. Teresa pun manusia juga jangan dilayan begitu...

Blog Widget by LinkWithin