Bilangan Pengunjung:

Tuesday, December 29, 2009

Apa yang tinggal untuk bangsa Melayu?


Apa yang tinggal untuk bangsa Melayu?
Oleh: yieMEGA

KITA Sering bercakap mengenai 'kesamarataan' antara kaum, adakah adil kesamarataan itu kalau tidak ada yang ditinggalkan untuk bangsa Melayu, Melayu pula perlu terus lakukan pengorbanan demi pengorbanan demi 'kesamarataan' sedangkan 'kesamarataan' itu hanya menguntungkan kaum-kaum tertentu sahaja dan merugikan bangsa kita Melayu sendiri.

Dulu kita hanya berikan kaum imigran 'kuasa ekonomi' yang sebenarnya melalui bangsa Melayu juga, dan boleh dikatakan perniagaan 'kaum imigran' hidup dek kerana titik peluh Melayu. Ye lah Melayu kerja penat-penat bila masa gaji atau pendapatan mereka masuk, mereka akan berurusniaga dengan memberi barang-barang keperluan di kedai kaum Imigran, ini menjadikan kaum imigran semakin hari semakin maju dan kekuatan ekonomi mereka terus bercambah. Sehingga hari ini mereka berjaya 'menguasai ekonomi' di negara yang melaung-laungkan 'Ketuanan Melayu'.

Oleh kerana sifat 'kelembutan' yang ada pada Melayu itulah mereka berjaya menjadi peniaga yang berkuasa. Orang Melayu memang terkenal dengan sifat lembutnya, mereka sudah banyak sebenarnya berkorban demi perpaduan nasional dan juga keharmonian antara kaum sehinggakan apabila ada orang Melayu yang bercakap mengenai 'Hak Orang Melayu' mereka akan dilabelkan 'perkauman' oleh orang yang sebangsa dengan mereka itu tak termasuk label yang diberikan oleh kaum-kaum Imigran.

Salah satu pengorbanan Melayu untuk kaum imigran ialah memberikan sumber kekayaan ekonomi kepada kaum Imigran dan pada masa masa yang sama ada orang Melayu yang menjatuhkan perniagaan yang didominasi Melayu kerana sebab hasad dan dengki selain tak mahu tengok Melayu lebih maju daripada Kaum Imigran.

Sudah banyak kali juga Melayu 'merestui' dasar-dasar yang sememangnya tidak menguntungkan Melayu tetapi demi perpaduan kaum mereka sanggup berkorban dengan harapan pengorbanan mereka dibalas dengan baik, tapi tidak pengorbanan mereka seolah-olah melepaskan 'anjing tersepit' ditambah pula 'munculnya' pejuang-pejuang Ultrakiasu kaum Imigran dengan mendesak bermacam-macam lagi di tambah pula kelahiran semula Anwar Ibrahim ke pentas politik tanah air.

Bermula daripada "Kelahiran Semula Anwar" semakin ramai kaum imigran sudah berani menunjukkan taringnya salah seorangnya ialah Lim Guan Eng (Mungkin pembaca ada yang sudah mengetahui bahawa apa kaitan Lim Guan Eng dan Lee Kuan Yew di Singapura dan Anuar Tan di Kelantan). Antara pejuang-pejuang Ultrakiasu yang memuja-muja Anwar di hadapanya, sedangkan jauh di sudut hatinya ia lebih kepada untuk mempergunakan Anwar sepertimana Tok Guru Nik Aziz dipergunakan di Kelantan.

Waspada Wawasan 20 Tahun Perluasan Tanah Singapura

Penulis juga ada membaca Harian Cahaya melalui artikelnya yang bertajuk "Melayu Malaysia Di Ambang Kehancuran". Artikel ini memang ada kebenaranya sekiranya Melayu terus menjadi bangsa pemberi dan tidak mahu bersatu sesama Melayu yang beragama Islam.

Kita tahu kebanyakkan tanah-tanah dan hartanah yang ada di bandar-bandar utama di negara kita ini ia dipunyai oleh bangsa imigran, sebaliknya bangsa kita hanya mempunyai tanah dan hartanah di sekitar desa dan pendalaman, itu pun hanya sekangkang kera. Dengan kata lain, dalam kita menyanyi lagu "Negaraku, Tanah Tumpahnya darahku" kebanyakkan tanah kita pun sudah dikuasai bangsa Imigran yang sebangsa dengan Pemerintah Singapura. Tanah di Kelantan pun tidak terkecuali walaupun pada masa "Kanun Tanah" dibuat oleh Tok Kenali tidak membenarkan kaum-kaum Imigran memilikinya walaupun sekangkang Kera. Mungkin juga Tok Guru Nik Aziz lebih tinggi pengetahuan Islamnya berbanding Tok Kenali.

Hari ini kita terus memberi hadiah lagi kepada kaum Imigran dengan memberikan mereka jawatan MB di negeri yang didominasi kaum Melayu ini. Cuba kita perhatikan betul-betul apa yang kita telah beri kepada kaum imigran:

  • Kuasa Ekonomi
  • Tanah
  • Kuasa

Jadi sekarang apa yang tinggal untuk Melayu dan Islam? Dulu boleh kita nyanyikan "Kini kita cuma tinggal kuasa" tapi sekarang apa yang kita nak nyanyi "Kini kita sudah tiada apa-apa" itu ke yang kita nak nyanyikan, hanya kerana untuk pengaruh politik kita sanggupkan korban itu semua.

Mari kita teliti sedalam-dalamnya Wawasan 20 Tahun Perluasan Tanah Singapura berdasarkan kronologi di bawah:

1949 - darurat (kejayaan pertama bangsa Imigran)
1969 - 13 Mei 1969 (bangsa imigran telah membuat dunia melabelkan Melayu bangsa ganas) dan keluarnya Singapura daripada Malaysia (satu lagi kejayaan bangsa imigran)
1989 - Bangsa Imigran muncul Kuasa Utama Ekonomi Negara
2009 - Singapura sudah kehabisan kawasan @ tanah di negaranya
- Lahirnya semula Anwar Ibrahim ke Pentas Politik Tanah Air
- Pejuang Ultrakiasu makin bertambah
- Tok Guru Nik Aziz Tawarkan jawatan MB kepada kaum imigran
- Kaum Imigran ada di kedua-dua belah pihak Pembangkang dan Kerajaan.
- dan banyak lagi

Mungkin ada pembaca yang sedar, kejayaan bangsa Imigran muncul di setiap 20 tahun itulah yang dinamakan Wawasan 20 Tahun Perluasan Tanah Singapura atau Perluasan Kuasa Singapura.

Selagi Melayu tidak bersatu, mereka akan terus melakarkan kejayaan demi kejayaan dan akhir sekali lagi Melayu bukan lagi Tuan di negara Ini tetapi akan diperlakukan mereka lebih teruk daripada Haiwan. Sedarlah wahai bangsaku.

Penulis pun hairan kenapa yang bercakap mengenai "Perjuangan Islam", "Keadilan Islam" tidak pula bercakap hal dalam Al-Quran yang telah menyebut "Berlembutlah kamu dengan sesama Islam, dan tegaslah Kamu dengan Kafir" tapi hari ini nampaknya Islam yang diperjuangkan tetapi Sesama Islam berkelahi dan saling berkeras tapi tidak pada kafir malah mendewa-dewakan dan terus berlembut dengan kafir.

Kalau Melayu yang beragama Islam terus berpecah tidak mustahil satu masa nanti apa yang tinggal cumalah Baju Melayu dan Keretapi Tanah Melayu. Bangsa Melayu terus mundur dan layu selagi bangsa Melayu itu tidak membuat revolusi.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin