Bilangan Pengunjung:

Wednesday, December 9, 2009

Nazri Menteri Terlampau


Nazri Menteri Terlampau

Sebelum ini penulis tidak mahu mengulas mengenai Nazri kerana kurang berminat untuk membuat ulasan mengenainya tambahan pula Nazri siapa, bagi penulis ia hanyalah seekor anjing yang suka bertukar tuannya dan akan menyalak apabila tuanya minta dia menyalak. Namun kali ini berbeza sedikit apabila anjing ini menyalak tanpa arahan tuanya mungkin untuk menarik minat orang yang lalu-lalang untuk melihatnya.

Oleh kerana kenyataan yang beliau keluarkan terhadap Mantan Perdana Menter Tun Dr. Mahathir Mohammad yang penulis anggap ianya agak melampau dan menjadikan beliau seorang Menteri yang terlampau. Mungkin Tun Dr. Mahathir dulu membuat kesilapan dengan memilih beliau untuk dibersihkan daripada anjing kurap menjadi pemimpin.

Mungkin Nazri begitu excited bagi menarik sokongan pembangkang tambahan pula kebanyakkan negeri pembangkang telah mengharamkan BTN sehinggakan sanggup melabelkan Tun Dr. Mahathir sebagai seorang yang "Racist" kerana hanya mengatakan BTN tidak perlu digubal semula.

Penulis terfikir juga, betapa bodohnya Menteri Ini sekalipun tidak bersetuju dengan Tun Dr. Mahathir, tidaklah perlu membuat kenyataan media kan lebih elok membuat pertemuan empat mata, ini lebih rasional berbanding membuat kenyataan media kerana ia bakal di ekploitasikan pembangkang apabila ia menjadi 'buah mulut' media massa.

Nazri mungkin tidak tahu di sebalik kesanggupan beliau untuk merombak semula kursus BTN itu hanya kerana mengikut kemahuan pembangkang sebenarnya ia telah diperbodohkan oleh pembangkang. Dengan membuat rombakan itu bermakna Nazri bersetuju dengan dakwaan pembangkang sebelum ini yang mengatakan kursus BTN ini mempunyai unsur perkauman dan dalam masa yang sama ia telah mengesahkan perkara tersebut. Tidakkah saudar-saudari pembaca yang budiman rasa yang Nazri sudah di tipu mentah-mentah bak kata orang Kelantan "Ditipu atas darat lagi".

Penulis dengan ini mendesak supaya Nazri membuat permohonan maaf secara terbuka terhadap Tun Dr. Mahathir di atas telajak kata beliau itu. Jangan jadi kacang lupakan kulit, jangan jadi Melayu sekiranya hanya tahu peribahasa tidak tahu implementasikanya.

Dalam masa yang sama penulis bersetuju dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin sepertimana yang dikeluarkan oleh portal berita AgendaDaily. Pada kesempatan ini juga penulis ini juga menggesa Lembaga Disiplin UMNO mengenakan tindakan yang sewajarnya terhadap Nazri ia adalah sebagai pengajaran kepada yang lain.

Penulis memberi tempoh tiga hari daripada tarikh artikel ini untuk Nazri membuat permohonan maaf atau sekiranya beliau enggan berbuat demikian, beliua harus melepaskan jawatanya sebagai Menteri kerana tak guna seorang yang bodoh diberi jawatan menteri.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin