Bilangan Pengunjung:

Sunday, December 27, 2009

Perhimpunan Mendesak PAS Keluar Pakatan Rakyat?

Official Logo of Pan-Malaysian Islamic Party (...Image via Wikipedia

Perhimpunan Mendesak PAS Keluar Pakatan Rakyat?
Oleh: yieMEGA

MUNGKIN berita mengenai Perhimpunan Mendesak PAS Keluar Pakatan Rakyat sudah dijaja oleh media-media arus perdana. Mungkin pada sangkaan mereka dengan menyiarkan berita itu akan membuktikan Kerajaan Pakatan Rakyat kerajaan yang lemah. Kalau yang masih belum membaca berita itu bolehlah membacanya sekarang DI SINI.

Pada penulis tak usahlah menjaja berita tersebut kerana kalau menjaja tersebut kelak UMNO juga yang dituduh menjadi dalang. Bagi penulis ia satu sandiwara yang sengaja dibuat untuk menarik dan menuduh UMNO yang menjadi dalang, dengan ini ia akan berjaya mengalihkan beberapa isu yang timbul di Pakatan Rakyat dan UMNO jugalah yang terus dihina dan dipandang 'jijik' oleh rakyat.

Mungkin pandangan penulis ini berasas apabila Harakah Daily melaporkan bahawa "Umno anjur perhimpunan desak PAS Keluar Pakatan". Jadi terbuktilah bahawa perhimpunan ini sengaja dianjurkan untuk dikaitkan dengan UMNO. Seperti biasa UMNO akan menjadi kambing hitam PAS jika berlaku sesuatu yang tidak menguntungkan mereka.

Sekiranya media-media arus perdana mahu juga menjaja berita perhimpunan ini, adalah lebih mengkaji dahulu siapa pendokong utama perhimpunan itu sedalam-dalamnya sebelum menjajanya kerana menjadi kebiasaan ia akan dikaitkan dengan UMNO yang dikatakan bersandiwara.

Para blogawan boleh berusaha mendapatkan maklumat yang diperlukan bagi menafikan bahawa UMNO yang anjur perhimpunan desak PAS keluar Pakatan. Sekiranya dakwaan mereka tidak berasas ini maknanya satu cubaan untuk memfitnah UMNO dan sepatutnya UMNO tidak boleh berdiam diri.

Sebenarnya sudah lama penulis mengetahui tentang rancangan untuk mengadakan perhimpunan ini, tetapi tidak berminat untuk mempromosikanya sebelum ini kerana bimbang ia satu sandiwara untuk mengenakan UMNO, jadi tak perlulah media-media arus perdana 'menjaja' berita ini lagi ia bukan memberikan keuntungan kepada UMNO tetapi memberi kerugian kepada UMNO.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin