Bilangan Pengunjung:

Monday, December 21, 2009

Revolusi Bangsa Melayu....


Revolusi Bangsa Melayu....
oleh: yieMEGA

REVOLUSI di definisikan sebagai "perubahan (terutamanya dlm sistem pemerintahan atau dlm sistem sosial) yg dilakukan dgn kekerasan. merevolusikan mengubah sistem pemerintahan negara atau sistem sosial dgn kekerasan." mengikut Kamus Pelajar Dewan Bahasa Dan Pustaka.

Kebetulan petang tadi penulis berkesempatan membaca satu artikel di ruangan Wacana Pembaca Harian Cahaya yang bertajuk "Revolusi Bangsa Melayu". Penulis mendapati artikel ini sangat sesuai dan mempunyai nilainya yang tersendiri terutamanya untuk kegunaan atau rujukan bangsa Melayu.

Banyak perkara-perkara yang dilontarkan oleh penulis artikel, kalau tak silap penulis orang yang menulis artikel itu menggunakan nama Pejuang Revolusi Melayu. Ada banyak juga hujah-hujah yang diberikan pembaca berkenaan yang ada kebenaranya kalau kita tidak menilai secara emosional.

Benar sekali Melayu perlu mengadakan revolusi untuk mengangkat kembali martabat bangsa kita yang sekian lama, sekian tercalar. Kalau kita lihat semakin hari bangsa kita semakin lemah. Sebaliknya bangsa imigran pula semakin hari semakin gagah.

Begitu juga "Ketuanan Melayu" juga semakin hari, semakin lemah paling menyedihkan ada juga bangsa Melayu yang menuntut ketuanan Melayu ini dihapuskan. Penulis pun hairan kenapa bangsa imigran ini takut sangat dengan "Ketuanan Melayu" sedangkan ekonomi mereka masih jauh lebih maju daripada bangsa kita walaupun kita menjadi tuan, cuba lihat di Singapura di mana mereka menjadi tuan, bangsa mereka juga yang menguasai ekonomi negara itu, walaupun bangsa serumpun kita dipinggirkan mereka.

Cuba kita lihat, bangsa kita sering berbalah sesama sendiri dan agak payah untuk bersatu kerana masing-masing ada ego masing-masing, walhal ego mereka itu tak dapat membawa mereka ke mana-mana pun. Sebaliknya bangsa imigran pula yang bertepuk tangan melihat kita berkelahi sesama sendiri.

Tidak keterlaluan mereka telah berjaya menggunakan strategi Yahudi atau Israel yang memecahkan Palestin kepada dua iaitu Hamas dan Fatah. Begitu juga di negara kita bangsa imigran telah berjaya memecahkan bangsa kita kepada tiga iaitu UMNO, PAS dan PKR.

Kalau kita tak membuat revolusi ke atas bangsa kita, tidak mustahil satu hari nanti bangsa kita menjadi hamba di bumi sendiri. Jadi berjuanglah untuk membuat revolusi ke atas bangsa kita terutamanya dari segi revolusi ekonomi kerana kalau kita ada kekuatan ekonomi kita boleh buat apa sahaja yang kita mahu termasuklah melaksanakan Hukum Hudud dan Qisas.

Penulis juga harap Melayu sedar segera agar jangan terus tertipu dengan misi dan agenda yang tersirat bangsa imigran, jadi bangkitlah memperkasakan ekonomi bangsa kita. Jangan biarkan bangsa kita ketinggalan dari segi ekonomi.

Penulis juga berharap satu masa nanti, selagi ada waktu bangsa Melayu bersatu sepertimana Melayu bersatu pada tahun 1946. Bangsa kita kelihatan kuat sehinggakan Inggeris pun takut dengan kita, ingatlah apa yang penjajah paling takut ialah "Bangsa Melayu yang bersatu".

Ayuh ketepikan perbezaan politik, kita berjuang dalam matlamat yang satu untuk menyelamatkan bangsa kita agar bangsa kita tidak terus ditipu mereka. Selama-lamanya mereka akan terus menipu dan mempergunakan kita kalau kita tidak merevolusikan bangsa kita.

Ayuh rapatkan saf, teruskan perjuangan, demi Agama, Bangsa dan Negara.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin