Bilangan Pengunjung:

Thursday, July 3, 2008

Tuduhan Liwat Tehadap Anwar Ibrahim Satu Konspirasi?

Terlebih dahulu penulis memohon maaf kerana sudah lama tidak mengemaskinikan blog ini kerana membuat sedikit penyelidikkan berhubung isu tuduhan liwat ke atas Anwar Ibrahim yang dikatakan sebagai konspirasi untuk menjatuhkan beliau (Anwar Ibrahim).

Biarpun penulis agak lambat sedikit memberi komen berhubung isu ini namun kata orang 'better late than never". Penulis ingin memberi komen berdasarkan psikologi kerana psikologi merupakan bidang yang ada pada penulis.

Pertamanya mengenai dakwaan Anwar Ibrahim yang mengatakan tuduhan liwat ini hanya satu konspirasi untuk menjatuhkan beliau. Nampaknya istilah konspirasi sudah popular kembali dan mungkin juga istilah Tidak Relevan akan juga berulang kembali. Sebenarnya memang penulis bersetuju dengan tuduhan liwat ke atas Anwar Ibrahim adalah konspirasi tetapi ianya konspirasi yang dicipta oleh Anwar Ibrahim sendiri buktinya ialah pada hari pertama beliau dituduh liwat beliau sudah mengemukakan gambar Pembantu Peribadinya sebagai bukti menunjukkan tuduhan itu satu konspirasi seolah-olah beliau sudah mengetahui tuduhan ini akan berlaku atau dengan kata lain tuduhan ini seakan-akan dirancang sedangkan biasanya untuk mengemukakan bukti memerlukan masa yang agak lama paling cepat pun satu minggu.

Penulis melihat Anwar Ibrahim ini sengaja mencipta kontroversi ini sebagai salah satu langkah psikologi untuk mengalihkan tumpuan rakyat terutamanya selepas banyak isu yang timbul di negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat dan yang terbaru sekali ialah Negeri Selangor. Dengan pendekatan secara psikologi ini, sedikit sebanyak akan menyebabkan kemarahan rakyat kepada Kerajaan semakin meningkat kerana rakyat akan mengatakan tuduhan ini adalah satu strategi yang kerajaan gunakan untuk menjatuhkan beliau(Anwar Ibrahim) jadi maknanya minda rakyat sudah dikuasai Anwar Ibrahim dan dia bebas melakukan apa sahaja semasa menjadi Perdana Menteri kelak.

Dakwaan Wan Azizah Sistem Kehakiman Malaysia Tidak Boleh Dipercayai

Mengenai dakwaan Wan Azizah yang mengatakah sistem Kehakiman Malaysia tidak boleh dipercayai, ini paling mudah sekiranya Sistem Kehakiman Malaysia tidak boleh dipercayai maka keputusan hakim yang membebaskan Anwar Ibrahim juga tidak boleh dipercayai dan maknanya pembebasan Anwar Ibrahim adalah keputusan Hakim yang 'Terkhilaf' membuat keputusan sekiranya betul Sistem Kehakiman Malaysia tidak boleh dipercayai.

Jadi penuliskan 'orang gila tempat no 2' di dalam kerajaan Malaysia ini fikir dulu sebelum berkata, berkata-katalah seumpama orang cerdik, bukanya berkata-kata sama seperti orang paleolitik inilah yang dikatakan 'bodoh tak boleh ajar, cerdik tak boleh tumpang'.

Amerika Syarikat Cuba Campur Tangan Berhubung Tuduhan Liwat Anwar Ibrahim

Beberapa hari yang lalu Amerika Syarikat mengeluarkan amaran kepada Kerajaan Malaysia berhubung tuduhan liwat kepada Anwar Ibrahim, pertama sekali sudah menampakkan satu tanda bahawa Amerika Syarikat pro kepada Anwar Ibrahim, Fikir sejenak: Kenapa ya? Penulis rasa rakyat semua tahu sekiranya Amerika memberi sokongan kepada sesuatu pihak sudah tentu mereka mempunyai 'maksud tersirat' contohnya Amerika Syarikat yang memberi sokongan kepada Tentera Pakatan Utara di Afghanistan. Tahukah anda siapa yang berada di belakang Amerika? Yahudi sebenarnya menguasai Amerika dan boleh dikatakan hampir 80% pelabur di Amerika adalah pelabur Yahudi. Tindakan Amerika yang seolah-olah berpihak kepada Anwar Ibrahim ini telah membuktikan bahawa AnwarIbrahim adalah ejen Amerika dan Amerika sememangnya menantikan Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri dan boleh dijadikan 'boneka' kepada Amerika.

Anwar Ibrahim Bersembunyi di Kedutaan Turki

Anwar Ibrahim mendakwa ada ugutan bunuh terhadapnya dan menyebabkan beliau telah bersembunyi di kedutaan Turki. Apa yang anehnya 'ugutan bunuh' itu timbul selepas laporan Polis kerana tuduhan liwat ke atasnya sebelum ini tidak timbul pula 'ugutan bunuh' tersebut. Mengenai Turki pula, penulis yakin umum mengetahui bahawa Turki merupakan negara Sekular dan mengistiharkan yang mereka adalah kerajaan sekular dan perlu mengikuti fahaman sekular. Mungkin dengan ini dakwaan sesetengan orang bahawa Anwar Ibrahim ingin mensekularkan PAS adalah benar malahan sudah ramai pro Anwar sudah mula menguasai PAS dan menenggelamkan Ulama-Ulama di dalam PAS dan golongan profesional adalah golongan Pro Anwar Ibrahim di dalam PAS, tambahan pula Anwar Ibrahim pernah berkata yang beliau tidak menyokong apa-apa tuntutan 'Islamic States' atau 'Negara Islam'.

2 comments:

sesungutpatah said...

JANGAN DAKWA ANWAR BERSUMPAH ATAS NAMA ALLAH
Oleh: sesungutpatah@blogspot.com

DULU, saya antara orang yang mahu Anwar bersumpah atas nama Allah tidak meliwat Saiful agar dirinya sentiasa bersih.

Selepas mendapat maklumat daripada ulama di Malaysia, saya kini berpendapat Anwar tidak perlu lagi bersumpah. Saya setuju dengan ustaz Harun Din Anwar tak usah bersumpah dan Saiful tidak sepatutnya bersumpah laknak diri dan keluarganya sehingga hari kiamat. Ini kerana, kata Harun Din, keluarga tidak bersalah. Semua ulama dan mufti termasuk Tuan Guru Nik Aziz dan Haji Hadi bersetuju sumpah saiful adalah sah. Rata-rata mereka tidak mahu Anwar bersumpah, kecuali pakar hadis yang juga Mufti Perlis, Dr Asri.

Mereka seperti faham, Anwar tidak sepatutnya melakukan sumpah laknak diri dan keturunan jika benar melakukan liwat.

Secara tiba-tiba rasa simpati saya begitu tinggi kepada Kak Wan Azizah dan Puteri comelnya, Nurul Izzah kerana mereka berdua bukan peliwat. Kak Wan telah berkorban banyak kepada Anwar. Sanggup dilarikan Anwar untuk membolehkan berkahwin dengan Anwar yang merupakan lelaki macho dan dia dikatakan digilai oleh lelaki 'nakal' di MCKK dan khabarnya tidak sedikit pelajar wanita mudah tergoda apabila melihat kehenseman Anwar dan kepetahan berpidato.

Demi Kak Wan dan Nurul Izzah, saya harapkan orang ramai hentikan paksaan untuk Anwar melakukan sumpah laknat.

Jika saya seorang peliwat, saya juga tidak sanggup untuk melakukan sumpah laknat kepada diri, isteri dan anak-anak sehingga kiamat. Kenapa Saiful yang tidak mempunyai 9 peguam handal, banyakkanlah bersabar. Jika dibayar RM10 juta pun, saya tidak sanggup bersumpah laknat diri dan keluarga.

Apabila Anwar bersumpah dan dia memang lakukan liwatan terhadap Saiful Bukhari, laknak Allah akan menimpanya dan seluruh kehidupannya tidak akan diberkati. Kita orang Melayu Islam tidak sanggup Allah dan malaikat membenci kita dan memandang diri kita jijik.

Rata-rata rakan-rakan saya hatta yang begitu taksub kepada Anwar sebelum ini dan ada yang menamakan anaknya Anwar (dengan ejaan Anwar, bukan Annuar atau Anuar) sudah percaya Anwar meliwat Saiful kesan sumpah laknat Saiful itu. Memang langkah bijak Anwar tidak bersumpah ekoran nasihat ulama seperti Nik Aziz, Harun Din dan Hadi Awang yang tidak mendesak Anwar untuk bersumpah.

Demi Kak Wan Azizah dan Nurul Izzah, saya juga merayu kepada Anwar supaya segera mengubah tabiat dan cara hidup. Pergilah menunaikan Haji di Makkatul Mukarammah dan memohon keampunan, dan bertaubat nasuha di hadapan Kaabah, jika sudah beberapa kali melakukan seks luar tabii. Hampir tidak ada dosa yang tidak diampunkan oleh-Nya, jika kita sesungguhnya melutut insaf. Semua orang biasa pernah melakukan dosa.

Sebagai rakyat biasa juga kita memohon supaya orang ramai memberikan peluang untuk Anwar bertaubat dan jangan libatkan lagi dia dengan kuasa. Biarlah keluarga mereka hidup bahagia.

Orang Melayu rata-ratanya akan melupakan episod ini, apa lagi jika jelas nampak keinsafan.

Unknown said...

Salam Saudara,

Anwar punya rancangan jahat yang perlu dipatahkan segera.

1. Menghapuskan DEB dan Hak Istimewa orang Melayu
2. Mewujudkan Ketuanan Rakyat dan menolak ketuanan melayu dan kedualatan raja.
3. Mengancam Agama Islam dengan menyokong IFC

dan banyak lagi rancangan si talibarut amerika dan zionis

Yang Ikhlas,
taming sari
www.empayar-malaya.blogspot.com

Blog Widget by LinkWithin