Bilangan Pengunjung:

Thursday, July 2, 2009

Apabila Pengembala Babi Mengamuk !!!

Apabila Pengembala Babi Mengamuk !!!
Oleh: yieMEGA

Babi terus menjadi isu di dalam arena politik tanah air. Suatu ketika dahulu babi banyak kali menghangatkan arena politik negara. Babi jugalah yang menjadi punca kepada beberapa penyakit popular di Malaysia satu seketika dulu dan terbaru ialah Selsema Babi.

Babi juga dikaitkan dengan Anwar Ibrahim iaitu Barisan Anwar Bin Ibrahim atau ringkasnya BABI mungkin inilah nama baru yang sesuai untuk Pakatan Rakyat. Penulis pun hairan kenapa masih ramai yang berminat dengan BABI ini, ada apa dengan BABI?

Walaupun sudah banyak penyakit dikesan berpunca daripada BABI, tetapi pemangsanya tetap masih mahu makan BABI, dan menjadi pengembala BABI, penulis pun hairan ada apa pada BABI sampai 'pemangsanya' begitu ketagih 'membahamnya'. Nak kata boleh buat apa, banyak dah penyakit sebelum ini dikesan berasal daripada BABI, jadi nak buat ubat 'kepala bapak' apanya dengan makan BABI.

Pengembala BABI di Malaysia dikatakan pengembala BABI terhebat dunia apabila berjaya pengekspor BABI terbesar untuk Asia. Wah mesti banyak masuk poket pengembala BABI itu. Mungkin inilah sebab kenapa pengembala BABI 'mengamuk' jika kandang BABI mereka diusik oleh sesiapa.

Ini pula kisah terbaru mengenai PENGEMBALA BABI, DAP Kedah pun sudah jadi PENGEMBALA BABI apabila sanggup meninggalkan Pakatan Rakyat demi melindungi BABI-BABInya seperti mana yang dilaporkan UTUSAN MALAYSIA. Penulis ingin memberikan ucapan sekalung Tahniah kepada Kerajaan PAS Kedah kerana berjaya menghapuskan 'IBU SEGALA PENYAKIT' DI Kedah walau ia akan memberikan 'risiko politik' kepada PAS, namun PAS Kedah telah membuktikan bahawa mereka 'tegas' dalam berperang dengan 'BABI'.

Tapi jangan pula lepas ini, baru sahaja digertak oleh PENGEMBALA BABI DAP, alih-alih tak mahu pula 'bertindak tegas' demi menjaga kedudukan politik. Pendirian yang istiqamah (meminjam istilah Nik Aziz) diperlukan dalam mengendalikan kes ini.

Apa yang penulis dapat lihat di sini ialah PENGEMBALA BABI DAP, bersifat seperti anak kecil yang tak dapat 'gula-gula' apabila Kerajaan Kedah bertindak merobohkan KANDANG BABI kegemaranya. Mungkin juga kerana mereka 'ada saham' dalam kandang BABI tersebut itulah menyebabkan mereka 'mengamuk'.

BABI


PENGEMBALA BABI
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin