Bilangan Pengunjung:

Monday, July 6, 2009

Menjawab Komen Parti KeADILan Bahagian Seremban...

Suara Generasi Muda Malaysia & adalah generasi BN dan mempunyai rentak UMNO / BN. jadi apa yang dikomenkan mempunyai prinsip BN tetapi sebagai membangun bersama ISLAH membangun bersama perjuangan keadilan dan keimanan siapa jua calon berpegang prinsip alQuran dan Hadis sbg jalan arah hidup maka nilai wang ringgit, harta tidak terlihat oleh mata sbg pedoman pentadbiran, kepimpinan dan mengimarahkan rakyat sebagai jalan pentadbiran bukan sbg.peraih diwaktu pilihan raya aje akhirnya nilai sbnr hilang tanpa prinsip...di sini pada pandangan prinsip keislaman lebih dari segalanya.....
- Parti Keadilan Bahagian Seremban (http://pkrseremban.blogspot.com/ )


Terlebih dahulu penulis mengucapkan terima kasih kepada PKR Bahagian Seremban kerana sudi komen dalam blog Suara Generasi Muda Malaysia ini. Penulis juga mengucapkan tahniah kepada PKR Bahagian Seremban kerana telah memberikan komen yang tidak bersifat subversif dan emosional inilah cara komen yang paling betul walaupun tidak bersetuju dengan penulis tetapi tidaklah mengeluarkan komen yang emosional dan subversif seperti kebanyakkan komen yang penulis pernah terima sebelum ini.

Dalam pada itu penulis ingin memberikan sedikit pujian kepada PKR Bahagian Seremban kerana telah mengekalkan nilai Budi Bahasa dalam memberikan komen. Penulis tidak 'double stardard' dalam memuji orang kerana yang benar perlu dikatakan benar, yang salah perlu dikatakan salah.

Penulis melihat komen yang diberikan oleh PKR Bahagian Seremban bersifat membina dan bukanya sekadar melempiaskan nafsu amarah seperti mana-mana 'jurukomen' yang pernah 'komen' blog ini sebelum ini.

Terima kasih sekali lagi penulis ucapkan kepada PKR Bahagian Seremban di atas 'susah payah' memberikan komen di blog ini. Penulis ingin menjelaskan kepada PKR Bahagian Seremban bahawa penulis bukanlah 'jurutulis' berbayar bagi pihak Barisan Nasional dan penulis sudah cuba sedaya upaya untuk 'mengurangkan' rentak BN di dalam penulisan penulis cuma penulis berpegang kepada prinsip yang salah perlu dikatakan salah, yang benar perlu dikatakan benar. Kalau PKR Bahagian Seremban masih ingat sudah banyak artikel penulis yang mengkritik beberapa dasar Barisan Nasional untuk menampakkan penulisan penulis yang lebih adil penulis juga mengkritik parti yang lain adalah diharap PKR Bahagian Seremban dapat menerima penjelasan ini dengan hati yang terbuka.

Penulis sentiasa akan memastikan agar penulisan artikel penulis bebas mengkritik sesiapa sahaja yang penulis rasakan melakukan satu tindakan yang tidak betul, pernah juga sebelum ini seorang 'jurukomen' blog ini bertanyakan penulis dengan soalan "Parti Apa Yang Menjadi Anutan Penulis' kerana beliau mendapati penulisan artikel penulis sekejap condong ke pembangkang sekejap condong ke Barisan Nasional". Apa yang penulis jawab ialah "Itulah prinsip saya di dalam menulis, parti apa saya anuti biarlah rahsia".

Prinsip yang sentiasa penulis pegang sampai ke hari ini ialah "Mengkritik Bukan Bermakna Tidak menyokong, Menyokong bukan bermakna tidak perlu mengkritik" jadi penulis berharap PKR Bahagian Seremban dapat memahami apa yang dimaksudkan dengan 'prinsip' penulis ini.

Penulis tidak juga menolak bahawa 'prinsip keislaman' tidak penting di dalam politik. Penulis sendiri pernah menegur beberapa pemimpin besar di dalam BN yang terbaru mengenai keprihatinan kerajaan tentang "Solat" di kalangan rakyat Malaysia yang penulis tujukan terus kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak.

Penulis sentiasa berusaha agar memastikan 'prinsip keislaman' tidak diabaikan oleh mereka-mereka yang bertanggungjawab dengan mengeluarkan artikel-artikel yang bertindak ke arah 'memartabatkan' 'prinsip keislaman' di dalam pemerintahan tidak kira siapa.

Penulis berharap selepas ini tidak berlaku 'salah tafsir' terhadap penulisan penulis di dalam blog ini, pelayar blog ini hanya perlu ingat prinsip penulis adalah "Mengkritik Bukan Kerana Tidak Menyokong, Menyokong bukan bermakna tidak boleh mengkritik" Jadi fikir-fikirkanlah....




Reblog this post [with Zemanta]
Blog Widget by LinkWithin