Bilangan Pengunjung:

Sunday, July 5, 2009

Apabila 'Roket' Menghala Ke 'Bulan'...


Apabila Roket Menghala Ke Bulan
Oleh: yieMEGA

Artikel penulis pada kali ini berbunyi apabila roket menghala ke bulan. Tajuk ini sengaja penulis pilih bersesuaian dengan isu perang DAP VS PAS yang rancak berlaku di Kedah itu. Sebelum ini DAP Mendakwa bahawa ada Kerajaan Negeri ada merancang untuk merobohkan kuil hindu dan tokong cina di Kedah.

Isu ini yang 'menghangatkan' arena politik tanah air buat masa ini akhirnya dijawab oleh Menteri Besar Kedah Melalui Komenya yang bernada menafikan kenyataan DAP sebelum ini. Azizan juga turut melabelkan perbuatan DAP ini sebagai 'fitnah'. Nampaknya berlaku sepertimana permainan ping-pong di sini, di mana rakyat menjadi bolanya. DAP kata PAS, PAS Pulak Salahkan DAP rakyat pula terpaksa terlopong melihat telatah mereka ini.

Pada pandangan penulis mungkin PAS tersalah pilih kawan, ya lah kawan ketawa senang dicari, kawan menangis jarang sekali. Teringat pesan Mak Penulis di dalam memilih kawan. Katanya "Kalau nak berkawan, pilih-pilihlah jangan tersalah pilih nanti kelak merana akhirnya". Dengan apa yang terjadi pada PAS pada hari ini jelas sekali "pesan emak" penulis ada kebenaranya.

Bagi penulis, di dalam isu ini nampaknya DAP lebih banyak mengeluarkan kenyataan yang bersifat 'subversif' kepada PAS. Nampaknya 'roket' sudah dilancarkan kepada PAS walaupun PAS pada asalnya adalah 'kawan' politik mereka. Kenyataan-kenyataan DAP sejak akhir-akhir ini 'berbaur' perkauman, adakah mereka ingin menguji sesuatu ataupun mereka bersandiwara untuk melekakan BN?

Pada pandangan penulis BN harus berwaspada dalam hal ini, petugas-petugas BN di Manek Urai jangan sekali 'merendahkan gear' kempen di Manek Urai ekoran isu yang melanda Pakatan Rakyat Kedah ini kerana mungkin ia adalah salah satu strategi 'psikologi' Pakatan Rakyat untuk melemahkan jentera BN di Manek Urai, kepada para petugas teruskan kerja kuat anda agar Manek Urai tidak terlepas jangan terleka dengan sandiwara terbaru Pakatan Rakyat.

Penulis juga hairan sebelum ini PAS telah menurut kemahuan DAP untuk 'metalkinkan' "Kerajaan Perpaduan" kemudian pula dituntut agar Kandang Babi tidak diroboh. Kenapa DAP suka membuat tuntutan? adakah mereka sengaja ingin 'memperbodohkan' PAS dan dalam masa yang sama memastikan orang Melayu terus berpecah agar mereka dapat menjalankan 'misi rahsia' mereka sendiri sepertimana nasib Melayu di Singapura.

Saya yakin DAP akan menganggap kenyataan saya 'berbaur perkauman' selepas ini, walhal tujuan saya bukanya hendak menyemarakkan api perkauman, penulis hanya mahu mempertahankan 'hak bangsa' penulis sepertimana DAP yang mempertahankan BABI di kedah dan janganlah kenyataan penulis ini disalah tafsirkan oleh DAP dan 'diputar belitkan' mereka.

Penulis masih ingat mengenai Video You tak Suka You Keluar yang disebarkan di internet menggunakan perantaraan YouTube, apa yang mereka buat ialah memaparkan bahagian "Ini Malaysia Bukan China, you tak suka you keluar" sedangkan mereka tidak menyertakan video penuh bagi video tersebut, yang sebenarnya video persidangan Parlimen itu memaparkan kenyataan seorang ahli Parlimen yang tidak bermaksud demikian. Kenyataan itu dibuat atas tuntutan mereka supaya 'azan subuh diperlahankan' kerana dakwa mereka ia menganggu bangsa mereka hendak tidur. Sebagai seorang Islam sudah tentu mereka akan terguris dengan kenyataan sebegitu. Itulah antara kejayaan DAP 'memutar belitkan' fakta dan membuat tafsiran yang salah tentang kenyataan Ahli Parlimen tersebut.

DAP sebenarnya mengamalkan 'double-standard' apabila kita bercakap sedikit sahaja mengenai Melayu mereka sudah kata kita bersifat 'perkauman', tapi mereka walaupun selebih mana pun kenyataan bersifat perkauman mereka tidak akan kata 'perkauman' sebaliknya mempertaruhkan rakyat di atas tindakan mereka.

Apabila 'Roket' di hala kepada 'Bulan' menandakan berakhirnya episod sepasang kawan yang begitu akrab sebelum ini, dari kawan menjadi musuh dalam selimut. PAS tidak perlulah memujuk DAP kerana ia akan membuatkan maruah PAS tercalar dan lebih rendah dari DAP.

Sebagai penyudah kepada artikel ini penulis ingin memberikan sedikit petikan mutiara kata yang berbunyi "Kadang-kadang yang kita sangka kawan adalah lawan, yang kita sangka lawan adalah kawan" Jadi fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin