Bilangan Pengunjung:

Wednesday, July 8, 2009

Perlawanan Persahabatan Di Manek Urai...


Perlawanan Persahabatan Di Manek Urai
Oleh: yieMEGA

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu melihat Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai sebagai satu Perlawanan Persahabatan antara BN/UMNO dengan PAS/Pakatan Rakyat. Hari ini Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yasin juga mengharapkan hal yang sama berlaku di Manek Urai.

PAS juga nampaknya ingin menjadikan Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai sebagai perlawanan persabahatan antara UMNO-PAS, jadi Alhamdullilah walaupun 'unity government' telah ditalkinkan namun usaha-usaha seperti ini wajar disokong semua, tak perlu 'unity government' kalau nak perpaduan, cara ini pun boleh dikira satu cara perpaduan.

Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai dilihat pilihan raya kecil paling aman setakat ini, menandakan satu revolusi baru dalam suasana pilihan raya tanah air, pada pilihan raya kecil kali ini juga penulis melihat 'kurangya' berlaku 'propa' serang menyerang, dan juga budaya saling menyalahkan sudah pun kurang, mungkin semua petugas-petugas kempen sudah bersedia untuk berkempen secara berhemah dan penuh berbudi bahasa.

Suasana beginilah yang penulis ingin lihat, penulis percaya pembaca atau pelayar yang lain juga ingin melihat perkara yang sama. Satu perubahan 'mendadak' dalam arena politik tanah air ini adalah wajar diterima semua pihak tidak kiralah mereka bernaung di bawah bendera berlambang apa sekalipun.

Penulis berharap status 'pilihan raya paling aman' akan terus berkekalan di Manek Urai jangan nanti menjelang hari pengundian sesuatu diingini berlaku. Penulis sudah penat melihat 'pilihan raya' yang penuh dengan 'ejek mengejek', 'caci mencaci', 'cerca mencerca' dan macam-macam lagi.

Sudah tiba masanya kita perlu menerima corak baru kempen untuk arena politik tanah air kita. Cara yang lebih selamat, mesra dan tidak mendatangkan musibah ataupun akibat buruk kepada rakyat kita. Tahniah penulis ucapkan kepada 'jurukempen' parti-parti politik di Manek Urai kerana telah memberikan 'suatu yang luar biasa baik' setakat ini. Terima kasih banyak-banyak atas sumbangan mereka.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin