Bilangan Pengunjung:

Thursday, July 23, 2009

Sindrom Gagal Keluar Masuk Lain Dapat...

Sindrom Gagal Keluar Masuk Lain Dapat
oleh: yieMEGA

SINDROM gagal keluar masuk lain dapat ini bukanlah menujukan kepada Syndrom Down tetapi ianya istilah baru untuk arena politik tanah air. Sindrom ini seolah-olah menjadi 'penyakit' baru untuk arena politik tanah air. Ramai yang telah terkena sindrom ini, namun ia bukan sindrom yang baru pernah berlaku satu masa dulu.

Apa yang dimaksudkan dengan "Sindrom Gagal Keluar Masuk Lain Dapat"? Sebenarnya sindrom ini menujukan kepada seseorang ahli politik yang gagal mendapat jawatan lantas keluar parti dan menyertai parti lain dan dengan mudahnya mendapat jawatan di parti lain seolah-olah ada tawar-menawar sebelum ini.

Penulis memberi contoh Zaid Ibrahim dan Chua Jui Meng. Zaid Ibrahim yang gagal dalam pemilihan UMNO memilih untuk keluar parti dan masuk pula parti PKR berselindung di sebalik perjuangan nasional parti itu. Selang beberapa hari aje dah diberi jawatan barisan kepimpinan parti tertinggi tersebut. Wah memang pantas mendapat jawatan atau dengan perkara lain jawatan mi segera, pemimpin pun mi segera.

Chua Jui Meng pula yang beberapa hari lalu membuat peristiharan keluar MCA dan menyertai PKR juga khabarnya akan diberikan jawatan penting di dalam parti yang berkaronim PKR itu. Sekaligus membuatkan satu lagi pemimpin Mi Segera dilahirkan oleh PKR. Untuk rekod Chua Jui Meng juga gagal di pemilihan MCA ini bermakna beliau juga terkena virus Sindrom Gagal Keluar Masuk Lain Dapat.

Mudah betul nak dapat jawatan dalam PKR ini, tetapi tidak untuk ahli yang sudah lama bersama PKR walaupun mereka antara di barisan hadapan semasa demonstrasi-demonstrasi yang dianjurkan PKR (sebuah parti yang sudah sinonim dengan demonstrasi) tetapi mereka dinafikan hak sebaliknya 'bekas musuh' pula diberi layanan istimewa.

Bercakap berkenaan dengan 'bekas musuh' Ezam Mohd Noor yang telah keluar PKR dan menyertai semula UMNO beberapa bulan yang lalu tidak pula mudah untuk mendapatkan jawatan di dalam UMNO, malah beliau terpaksa melalui jalan-jalan yang berliku sekiranya mahu mendapatkan jawatan di dalam UMNO. Sudah pasti ia membezakan UMNO dengan PKR. Mungkin sesuai dengan akronimnya PKR = Parti Kuasa Rasuah.

Selepas ini penulis percaya sekiranya ada pemimpin-pemimpin BN yang menyertai PKR pasti akan diberikan tempat untuk membarisi kepimpinan tertinggi parti tersebut. Baru-baru ini Zaid Ibrahim juga telah cuba untuk 'menyuntik' virus Sindrom Gagal Keluar Masuk Lain Dapat pada YBM Tengku Razaleigh Hamzah namun oleh kerana Ku Li mempunyai keimunan yang tinggi terhadap virus tersebut menyebabkan virus tersebut gagal menjangkiti Ku Li apabila beliau menolak pelawaan Zaid Ibrahim (seorang pemimpin yang sentiasa mahu publisiti).

Penulis pasti Zaid Ibrahim ataupun PKR akan cuba sedaya upaya mereka untuk 'menyuntik' virus berkenaan kepada peminpin-pemimpin yang berada dalam BN bagi merealisasikan impian Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri.

Akhir kalam penulis akhiri dengan kata-kata mutiara "Jika Berada Di Atas Kita Hanya Nampak yang berada di bawah, Jika Kita Berada Di Bawah kita Nampak yang berada di atas di bawah, walaupun kita berada di atas sesekali kita kena juga berada di bawah" Fahamilah dan fikir-fikirkanlah....
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin