Bilangan Pengunjung:

Wednesday, July 22, 2009

Apabila Penentang Hudud Cuba Menyesatkan Ku Li..

Tengku Razaleigh HamzahImage via Wikipedia

Apabila Penentang Hudud Cuba Menyesatkan Ku Li
Oleh: yieMEGA

Beberapa bulan yang lalu Zaid Ibrahim Bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dan juga Bekas Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu telah mengisytiharkan menyertai Parti Keadilan Rakyat dan secara automotisnya dia terus dilantik ke jawatan barisan kepimpinan tertinggi parti tersebut dan disebut sebagai pemimpin masa depan kononya. Wah senang benar dapat jawatan di dalam PKR ini, orang yang sudah 'bertumas (sudah lama mengikut loghat kelantan)' di dalam PKR tidak pula diberi peluang sebaliknya orang yang baru masuk tiba-tiba sahaja dapat masuk kepimpinan tertinggi. Terbaru pula Chua Jui Meng yang turut membuat kenyataan menyertai PKR juga khabarnya akan diberi jawatan tertinggi di dalam PKR. Bagi penulis sudah tentu ada tidak kena dengan keadaan ini.

Apa yang tidak kenanya dengan keadaan itu? Ya seolah sebelum berlaku rundingan tawar-menawar yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim untuk kedua-dua mereka itu, yang berjuang atas dasar kuasa semata-mata. Kecewa tak dapat kuasa terus mengambil langkah alternatif dengan sertai PKR. Kedua-dua mereka adalah sama walaupun berlainan agama tetapi kedua-dua mereka juga minum benda yang sama (faham-faham ajalah).

Sebelum penulis terus melalut kepada penulisan yang panjang-panjang dan lari dari tajuk, khabarnya si penentang Hudud (Zaid Ibrahim) ini telah membuat jemputan kepada Calon Presiden UMNO dalam pemilihan lepas iaitu YBM Tengku Razaleigh Hamzah untuk menyertai PKR, pada pandangan penulis jemputan itu sekadar untuk merendah-rendahkan kewibawaan Tengku Razaleigh merupakan pemegang rekod tidak pernah kalah di Gua Musang tersebut.

Undangan tersebut dibuat menerusi blog Zaid Ibrahim itu sendiri dengan harapan agar Tengku Razaleigh yang terkenal dengan nama 'Ku Li' itu menyertai PKR sebagai langkah persediaan jika Anwar Ibrahim menjalani hukuman penjara sekali lagi sekiranya di dapati bersalah. Mungkin sudah banyak Zaid Ibrahim hantar 'rombongan meminang' kepada Ku Li namun kesemua pinangan itu ditolak oleh Ku Li kerana penulis tahu prinsip yang ada pada diri Ku Li seorang pemimpin berdarah raja berjiwa rakyat itu.

Berita yang baru penulis terima ialah Ku Li telah membuat kenyataan menolak jemputan si penentang hudud tersebut. Jadi benarlah bahawa Ku Li seorang yang berprinsip tidak mudah termakan dengan pujukan pangkat dan kedudukan, harta atau kekayaan sepertimana yang diimpikan Zaid Ibrahim.

Bagi penulis Zaid Ibrahim akan terus berusaha sedaya upaya untuk 'menyesatkan' Ku Li dengan harapan ianya akan membuka jalan yang cerah kepadanya untuk berkuasa ye lah pemimpin masa depan lah katakan.

Cukuplah Zaid Ibrahim sudah mempermainkan-mainkan hukum hudud dulu, kini nak jadi hero menyesatkan orang pula. Sudah banyak ajaran sesat di Malaysia, mungkin Zaid Ibrahim perlu Ayah Pin Kot di Sky Government cara-cara untuk menyesatkan orang. Celakalah ke atas penentang hudud....

Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Anonymous said...

terbakarlah rumah si celaka penentang hudud ni... dan biarlah anak anak zaid ibrahim ditaler oleh BABI tu....

Blog Widget by LinkWithin