Bilangan Pengunjung:

Saturday, July 25, 2009

Demi Kuasa Politik Anwar Ibrahim Gadaikan Islam?

Demi Kuasa Politik Anwar Ibrahim Gadaikan Islam?
oleh: yieMEGA

DEMI kuasa politik Anwar Ibrahim Gadaikan Islam itulah yang menjadi tajuk artikel blog penulis pada kali ini. Selepas kematian Beng Hock sudah banyak upacara keagamaan agama lain telah dipratikkan oleh pemimpin-peminpin parti politik yang beragama Islam. Baru-baru ini Bekas Menteri Besar Perak yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang Perak Ir. Nizar Jamaluddin menyalakan lilin di satu majlis, dan diikuti pula dengan Anwar Ibrahim dengan membuat tiga kali tunduk hormat kepada mendiang Beng Hock.

Gambar di atas menunjukkan tindak-tanduk Anwar Ibrahim dan beberapa yang lain turut menyembah colok semasa majlis memperingati Beng Hock tersebut. Jelas sekali Anwar Ibrahim sanggup berbuat apa sahaja asalkan dapat 'kuas politik' untuk membolehkan impian beliau menjadi Perdana Menteri tercapai termasuklah mengandaikan agama yang beliau anuti yakni Islam dengan melakukan upacara-upacara yang bertentangan dengan ajaran Islam tersebut.

Mungkin ada yang berpandangan sekadar gambar belum cukup bukti bahawa itu adalah gambar beliau, mungkin akan timbul dakwaan bahawa gambar beliau itu di edit menggunakana perisian photoshop, jadi penulis cuba mencari video tersebut di youtube dan penulis dapat mengambil video tersebut, jadi anda boleh menonton video tersebut di bawah:




Video itu menunjukkan dengan jelas tindak tanduk Anwar Ibrahim menyembah colok semasa upacara memperingati Beng Hock, jadi sahlah dakwaan Anwar Ibrahim menyembah colok adalah benar dan bukan rekaan semata-mata, mungkin beliau akan memberi alasan 'niatnya' lain tetapi jauh di sudut hatinya adalah demi mendapat sokongan kaum Cina beliau sanggup membuat apa sahaja termasuk mengandaikan Islam demi hajatnya untuk menjadi Perdana Menteri tercapai.

Itulah dinamakan ayam kalau dah gilakan sangkak, tak bertelur pun masih mengeram di sangkak. Fahamilah kata-kata ini dan renung-renungkanlah. Satu ketika dahulu ketika Tun Dr. Mahathir berucap di satu Majlis isu mengenai janggut dan gillete dijaja oleh PAS dengan mengatakan ucapan Tun tersebut sebagai Menghina Sunnah Nabi tapi bagaimana pula pandangan mereka mengenai tindakan Anwar Ibrahim ini adakah mereka akan 'menghalalkan saja' tindakan Anwar Ibrahim ini demi kuasa politik mereka atau selama ini mereka hanya memperalatkan Islam untuk politik dan bukanya memperalatkan politik untuk Islam. Fikir-fikirkanlah.
Reblog this post [with Zemanta]

2 comments:

bro brotherhood, said...

As-Salam Bro Y,..heheh,..apo nak dikato,.. ade gak kawan gue yg chinkie bgtau atas meja tu ade gak babi panggang,..betul ke bro,..boleh bro cari2 gambar tu or mungin ade video lagi tak?? heheh,.. apo nak jd kat bro AnWar ni,..heheh,.. d true 'Master Of Deception' Ugama pun boleh dia letak kat blakang,..masyaallah,..wat else can I say,..heheh,..(,")

http://brobrotherhood.blogspot.com/2009/07/mj-mikaeel-murder-conspiracy.html

Anonymous said...

Ya, bukan photoshopped. Tetapi mungkin singkat pandangan kalau tidak dapat membezakan antara kaedah budaya dan ritual agama. Perkara ini juga dilakukan beratus-ratus kali oleh pemimpin Islam lain sejak dahulu. Itulah sebabnya Majlis Fatwa tak pernah melarang. Jangan menyempitkan dan mengelirukan orang lain sekiranya anda sempit fikiran dan keliru. Itu cukup untuk anda sahaja.

Cuma mungkin anda mahu komen apa hukumnya sekiranya Majlis Fatwa sudah melarang tetapi pemimpin ini tetap melanggar seperti di http://img462.imageshack.us/i/kalungtugu5b15dgh2.png/ dan seperti yang dinyatakan oleh subseksyen 39 (6) Enakmen bahawa : "Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan sempena upacara sambutan Hari Pahlawan dan upacara-upacara lain adalah haram dan hendaklah ditinggalkan."

Blog Widget by LinkWithin