Bilangan Pengunjung:

Sunday, May 17, 2009

Anifah Aman Berani Kerana Benar !!!

ANWAR IBRAHIMImage by KamalSell via Flickr

Datuk Anifah Aman Vs Anwar Ibrahim kini menjadi isu yang hangat diperbualkan oleh rakyat Malaysia. Datuk Anifah Aman yang juga merupakan Menteri Luar sebelum ini mendakwa bahawa Anwar Ibrahim pernah menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri padanya sewaktu Misi 16 September 2009 baru-baru ini.

Kenyataan Datuk Anifah Aman itu dinafikan oleh peguam Anwar Ibrahim iaitu Sankara Nair dan kenyataan "berani mati" Datuk Anifah itu juga telah membawa kepada "ugutan" Anwar Ibrahim dengan mendesak Datuk Anifah menarik balik kata-kata beliau dan juga memohon maaf kepadanya sekiranya tidak beliau akan memfailkan saman (Sekali lagi Anwar Ibrahim menggunakan pendekatan saman-menyaman dan penulis lebih suka memangilnya Ketua Penyaman).

Ugutan Anwar Ibrahim itu sedikitpun tidak membuat Datuk Anifah merasa takut dan merasa ingin memohon maaf kepada Anwar Ibrahim malah semangatnya semakin berkobar-kobar. "Berani Kerana Benar" satu prinsip yang popular di dalam masyarakat Melayu telah menyebabkan Datuk Anifah sedia untuk disaman oleh Anwar Ibrahim kerana beliau yakin dia di pihak yang benar.

Mungkin Anwar tidak berapa faham dengan konsep "Berani Kerana Benar" kerana beliau bukanlah berketurunan Melayu tetapi berketurunan Arab dan jika di tempat penulis lazimnya orang yang berketurunan Arab ini akan dipanggil "Tok Seh Jual Karpet" .

Penulis yakin Datuk Anifah sedikitpun tidak merasa takut dan tercabar dengan "ugutan" yang dibuat oleh Ketua Penyaman tersebut. Sama-samalah kita nantikan siapa yang benar dan siapa yang hipokrit sebenarnya, satu hari nanti pasti akan terjawab jua.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin