Bilangan Pengunjung:

Friday, May 22, 2009

BN Perlu Bertanding di Manik Urai

A party flag of the United Malays National Org...Image by AFP/Getty Images via Daylife

Penulis percaya ramai pembaca sudah mengetahui dan mendapat berita berhubung kematian Ahli Dewan Undangan Negeri Manik Urai iaitu Ismail Yaakob, 60 yang turul dikenali dengan nama Pak Su Weil di kalangan penduduk tempatan.

Disebabkan Ismail Kembali ke Rahmatullah, satu Pilihan Raya Kecil di Dewan Undangan Negeri Manik Urai (DUN Manik Urai) akan diadakan dalam tempoh maksima 60 hari dari sekarang. Ekoran kematian Allahyarham, penulis mengesyorkan Barisan Nasional masuk bertanding untuk Pilihan Raya Kecil ini, tambahan pula PRK ini diadakan ekoran kematianya wakilnya jadi tiada sebab untuk Barisan Nasional tidak bertanding di PRK DUN Manik Urai.

Penyertaan Barisan Nasional dalam PRK ini boleh diibaratkan sebagai satu peluang untuk BN "Test Market" dan melihat siapa yang lebih hebat di Dewan Undangan Negeri Manik Urai. Dalam masa yang sama kehebatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan iaitu Datuk Mustafa Mohamed juga dapat diuji di dalam menggunakan strategi memperkasakan BN Kelantan.

Penulis berharap Barisan Nasional tidak akan membuat keputusan untuk tidak bertanding di Pilihan Raya Kecil DUN Manik Urai kerana disinilah merupakan medan ujian sebenar buat UMNO.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin