Bilangan Pengunjung:

Sunday, May 10, 2009

Cubaan Menjadikan Malaysia Negara Republik?

Dewasa ini kita dapati sudah ada tanda-tanda, atau orang-orang yang tertentu cuba menjadikan Malaysia sebagai negara republik. Apabila sesebuah negara menjadi negara republik sudah tentu kedudukan raja-raja akan terjejas.

Di Malaysia raja-raja Melayu berperanan sebagai "Penyelamat" sekiranya berlaku sebarang musibah yang boleh memusnahkan khasnya umat Melayu. Singapura adalah salah satu contoh negara republik.

Sekiranya Malaysia dijadikan negara republik, secara tidak langsung kedudukan raja-raja Melayu di Malaysia juga dihapuskan, dan hak-hak mereka juga dinafikan serta mereka akan dibuang begitu sahaja seperti kain buruk.

SIAPA YANG MENJADI DALANG?

Siapa yang menjadi dalang di dalam misi untuk menjadikan Malaysia negara Republik? Sudah tentulah orang yang sejak dulu lagi membenci raja-raja Melayu walaupun dia adalah orang Melayu. Jika pembaca masih ingat tidak berapa lama dulu mengenai isu "Diablo" yang melibatkan Sultan dan Pemimpin Pusat Pada Masa itu yang bertanggungjawab dalam hal ehwal kewangan.

Dari dulu lagi pemimpin ini tidak suka dengan raja-raja Melayu tambahan pula dia bercita-cita untuk menjadi Presiden bukanya Perdana Menteri kerana jika beliau menjadi Presiden tidak perlu lagi mendapatkan perkenan raja-raja Melayu atau YDP Agung dan apabila negara kita dijadikan negara republik Jawatan Yang Dipertuan Agung pun akan dihapuskan dan digantikan dengan jawatan Presiden.

Pemimpin ini tidak ubah seperti "Dajjal" demi mencapai cita-cita sanggup berbuat apa sahaja, kehadiran pemimpin ini telah banyak memporak-peranda persada politik tanah air. Orang seperti ini sepatutnya dari dulu lagi dihukum mati kerana dengan adanya dia politik tanah air menjadi kelam kabut.



Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin