Bilangan Pengunjung:

Saturday, May 23, 2009

Pakatan Rakyat Jangan Terlalu Yakin !

"Pakatan Rakyat Jangan Terlalu Yakin" menjadi tajuk artikel penulis pada kali ini, tajuk ini sengaja penulis pilih untuk mengisi artikel di blog Suara Generasi Muda Malaysia ini selepas membaca artikel Mohd Sayuti Omar atau MSO di blognya http://msomelayu.blogspot.com yang bertajuk "Dari Penanti Tanda Jelas UBN akan terkubur" .

Penulis terpanggil untuk memberi pandangan mengenai artikel yang ditulis oleh MSO itu, yang juga kadang-kadang menggelarkan dirinya Murai. Sepertimana yang kita tahu Barisan Nasional buat tidak menyertai Pilihan Raya Kecil DUN Penanti dan ini menjadikan kali pertama Pakatan Rakyat menyertai Pilihan Raya tanpa kehadiran penyokong Barisan Nasional.

Penulis ingin menasihati kepada Pakatan Rakyat agar tidak terlalu yakin Barisan Nasional akan berkubur kerana sekiranya Allah tuhan seru sekian alam tidak merestui penguburan Barisan Nasional ia tetap tak akan terjadi walau kita berkata apa sekalipun.

ARTIKEL SOMBONG DAN ANGKUH PAKATAN RAKYAT

Penulis ingin menyifatkan artikel yang ditulis oleh MSO itu sebagai artikel yang sombong dan angkuh dan langsung tidak melambangkan kesederhanaan sedangkan Islam mengajar kita bersederhana, bagaimana seorang penyokong Parti Islam bersingkap angkuh, sombong, dan bangga diri seperti itu.

Penulis mengambil kesempatan ini untuk menegur beberapa pemimpin Pakatan Rakyat yang sejak akhir-akhir ini suka membuat kenyataan yang agak "Bongkak", bangga diri dan mendabik dada. Mereka perlu ingat tiada kuasa yang kekal di atas muka bumi ini, mungkin hari ini anda berkuasa tetapi sapa tahu esok milik siapa.

Sikap yang dintunjukkan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat memang menjengkelkan, seolah mereka tidak ingat kepada kuasa yang MAHA KUASA lebih berkuasa daripada mereka. Marilah bersama kita perjuangan prinsip Wassatiyah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin