Bilangan Pengunjung:

Wednesday, May 13, 2009

Sekejap Nizar, Sekejap Zambry.....

Coat of arms of PerakImage via Wikipedia

"Sekejap Nizar, Sekejap Zambry" mungkin itulah yang dapat digambarkan kepada situasi yang berlaku di Perak pada masa ini. Sebelum ini Mahkamah meisytiharkan bahawa Nizar Jamaluddin masih merupakan Menteri Besar Perak yang sah. Namun, tidak sampai 24 jam Mahkamah meisytiharkan Zambry boleh terus menjalankan tugas-tugas Menteri Besar sementara menunggu keputusan rayuan oleh Mahkamah.

Politik di Perak semakin bercelaru, penulis percaya sudah ada yang mula naik jelak dan muak untuk membincangkan isu yang berkait dengan Kerajaan negeri Perak kerana sampai sekarang isu itu masih diperkatakan sehinggakan ia telah membuat orang ramai sudah merasa bosan untuk memperkatakan mengenainya.

Penulis sendiri pun sudah naik muak untuk memperincikan isu ini, kerana bagi penulis seolah-olah isu ini tiada berkesudahan. Pada pandangan penulis "kedua-dua belah pihak" baik kerajaan mahupun pembangkang perlu mengambil peranan dalam menyelesaikan isu yang berbangkit ini.

Penulis merasakan isu ini akan selesai dengan aman sekiranya pembubaran Dewan Undangan Negeri dilakukan dengan kadar seberapa segera dan kembalikanya kepada rakyat untuk menentukanya.

Jika pihak kerajaan memikirkan sekiranya Pilihan Raya diadakan ia akan membazirkan wang rakyat, adalah lebih baik kerajaan mempercepatkan Pilihan Raya Umum ke 13 kerana dengan cara ini ia mampu mengurangkan kos berbanding melakukan Pilihan Raya Kecil. Sudah tiba masanya kedua-dua belah pihak berfikir secara rasional menggunakan akal fikiran yang waras demi kepentingan bersama.

Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Anonymous said...

penyelesaian sementara hingga pru13 ialah dengan menubuhkan kerajaan perpaduan dgn kedua2 parti terbesar bergabung dgn syarat2 tertentu .

Blog Widget by LinkWithin