Bilangan Pengunjung:

Monday, May 18, 2009

Nik Aziz Tidak Menolak Kemungkinan Berlaku Rasuah Dalam PAS

Nik Aziz Nik MatImage via Wikipedia

Baru-baru ini penulis mengeluarkan artikel yang bertajuk "Politik Wang Mula Berputik di dalam PAS" artikel itu mengenai "Politik Wang" yang berlaku di dalam PAS pada masa kini. Pembaca yang ingin membaca artikel itu boleh klik disini.

Hari ini diberitakan bahawa Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS iaitu Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak menolak kemungkinan berlaku "rasuah" di dalam PAS untuk memenangi jawatan yang dipertandingkan di Muktamar tahunan PAS. Nik Aziz turut mencadangkan kepada ahli-ahli PAS agar menerima rasuah yang diberikan tetapi jangan undi calon tersebut kerana katanya itu sahaja cara untuk mengajar orang yang menggunakan pendekatan rasuah untuk memenangi jawatan Parti.

Kenyataan Nik Aziz itu membuktikan "Rasuah" benar-benar berlaku di dalam PAS dan bukanlah retorik ataupun "Sandiwara" dari UMNO. Persoalanya kenapa "Rasuah" mula menular di dalam PAS sejak akhir-akhir ini tetapi tidak sewaktu dulu? Adakah ini kerana puak Endorgan semakin ramai di dalam PAS? Ada juga kemungkinanya.

Ahli-ahli PAS yang pro Kepimpinan Ulama' hendaklah bertindak dengan segera membuat "puak-puak Endorgan" di dalam PAS. Puak-puak Endorgan ini dikhuatiri akan merosakkan perjuangan PAS yang diperjuangkan sebelum ini oleh pemimpin-pemimpin PAS yang terdahulu.

Mungkin tidak mustahil satu masa nanti misi puak Endorgan di dalam PAS untuk menghancurkan PAS akan berjaya sekiranya langkah drastik tidak diambil untuk menyekat kemaraan puak-puak Endorgan yang ada di dalam PAS.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin