Bilangan Pengunjung:

Sunday, May 17, 2009

Kenapa Kerap Kali Kota Bharu Mengalami Ganguan Bekalan Elektrik?

Elektrik pada masa ini begitu penting kepada rakyat Malaysia. Ada sesetengah tempat tanpa elektrik perniagaan tidak boleh dijalankan dan ia mendatangkan kerugian kepada syarikat tersebut. Bagi suri-suri rumah pula mereka juga akan banyak tertangguh kerana ketiadaan bekalan elektrik tambahan pula kebanyakkan perkakasan untuk membuat kerja rumah menggunakan elektrik.

Pada malam ini rumah penulis mengalami gangguan bekalan elektrik, oleh yang demikian penulis terpaksa menunggu berjam-jam untuk mengemaskini blog ini. Sebenarnya dalam bulan ini bukan kali pertama rumah dan kawasan berdekatan mengalami gangguan bekalan elektrik, penulis merasakan ini sudah kali kedua rumah mengalami gangguan bekalan elektrik pada bulan ini.

Gangguan elektrik kali pertama berlaku beberapa hari yang lalu. Gangguan itu berlaku lebih kurang pada pukul 4 pagi waktu Malaysia. Gangguan bekalan elektrik itu menyebabkan penulis tidak dapat tidur lena kerana suhu di dalam bilik penulis terlalu panas ditambah pula dengan nyamuk yang bebas berterbangan memandangkan lampu dan kipas tidak berfungsi dek kerana ketiadaan bekalan elektrik.

Ganguan Elektrik kali kedua ini berlaku pada pukul 8 malam tadi sehinggakan penulis gagal untuk mengemaskini blog penulis pada waktu itu, Alhamdullilah penulis dapat mengemaskini blog penulis pada waktu ini.

Persoalanya di sini, kenapa bekalan elektrik di kawasan Kota Bharu ini kerap mengalami gangguan bekalan elektrik. Sepertimana yang pembaca tahu gangguan bekalan elektrik ini benar-benar membuat kita merasa rimas.

Pihak Tenaga Nasional Berhad (TNB) sepatutnya perlu lebih berhati-hati agar insiden gangguan elektrik ini tidak berulang lagi demi memastikan rakyat selesa dengan perkhidmatan yang diberikan kepada pengguna.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin