Bilangan Pengunjung:

Thursday, May 21, 2009

HINDRAF yang tak sudah!!!

U.S. Secretary of Defense William S. Cohen (ri...Image via Wikipedia

Penulis percaya ramai pembaca yang meminati lagu "Mimpi yang tak Sudah" nyanyian Ibnor Rizar, lagu itu memang hits satu ketika dulu dan bukan sahaja diminati oleh orang dulu tetapi juga orang zaman sekarang pun masih meminati lagu itu yang sudah boleh digelar "Lagu Evergreen" itu.

Pada kali ini bukan penulis bermaksud untuk berbicara mengenai lagu itu, apa yang penulis ingin bincangkan di sini ialah "Hidraf yang tak sudah" mengisahkan sebuah pertubuhan haram yang tak sudah-sudah mencabar kewibaan kerajaan iaitu HINDRAF. Kebetulan pula penulis mendapat inspirasi untuk membuat tajuk artikel ini semasa mendengar lagu "Mimpi yang tak sudah" nyanyian Ibnor Riza itu di laman web video atas talian youtube.

Baru sahaja beberapa hari lalu pemimpin pertubuhan haram ini yang ditahan di bawah Akta Keselematan Dalam Negeri (ISA) dibebaskan dah mula nak buat hal balik dengan merancang mengadakan Perhimpunan Haram sekali lagi.

Penulis ingin menyamakan HIDRAF dengan LTTE kerana corak perjuangan mereka hampir sama cuma pendekatan mereka berbeza iaitu LTTE menggunakan senjata manakala HINDRAF pula lebih kepada menganjurkan perhimpunan-perhimpunan haram walaupun tindakan tersebut boleh dikira membuang masa, mungkin "Orang-Orang Kuat HINDRAF" ini memang suka membuang masa.

HINDRAF memang mengancam keselamatan negara kerajaan perlu berbuat sesuatu agar HINDRAF ini tidak naik lemak, kerajaan boleh isytiharkan HINDRAF sebagai musuh nombor satu negara sepertimana Parti Komunis Malaya (PKM) dahulu.

Penulis pun hairan dengan HINDRAF ini apa tujuan perjuanganya pun kurang jelas ataupun ia sekadar sandiwara Politik yang dicipta oleh Anwar Ibrahim untuk mendatangkan kemarahan kaum India kepada Kerajaan Malaysia.

Cuba kita simpulkan apakah makna sebenar disebalik perkataan HINDRAF, Hidup Ikut Naluri Raja Anwar Fulus mungkin ini salah satu kita boleh tafsirkan daripada akronim HINDRAF. Persoalanya kenapa baru sekarang timbul HINDRAF tidak dari dulu lagi, apa yang menarik selepas Anwar Ibrahim dibebaskan maka timbullah HINDRAF seolah-olah ia berkaitan.

Teringat penulis kepada Pemimpin Kerajaan Langit iaitu Ayah Pin yang mendakwa beliau ketua semua agama, memang tidak bezanya dengan Anwar Ibrahim. Mereka berdua ini memang serupa. Cuma orang yang mudah terpedaya dengan "jelmaan" yang ditunjukkan oleh beliau.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin