Bilangan Pengunjung:

Tuesday, May 19, 2009

Jika Gantung Khir Toyo Bermakna Kerajaan Selangor Zalim !!!


Berkemungkinan besar Ketua Pembangkang Selangor yang juga bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr. Khir Toyo dan empat ADUN Barisan Nasional yang lain iaitu Datuk Marsum Paing (Dengkil), Datuk Warno Dogol (Sabak), Datuk Mohamed Idris Abu Bakar (Hulu Bernam), dan Mohd Isa Abdul Kassim (Batang Kali) akan digantung oleh Dewan Undangan Negeri Selangor selama setahun dan juga segala Elaun ADUN juga tidak akan diberikan kepada kelima-lima ADUN ini.

Penulis tertarik dengan kenyataan Speaker DUN Selangor YB Teng Chan Kin yang berbunyi "I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law". Berdasarkan kenyataan ini penulis mentafsirkan bahawa Kerajaan Negeri Selangor mengamalkan "Politik Balas Dendam" dan "Politik Ugut-mengugut" atau dengan kata yang lebih keras lagi "Politik ala Gangster".

Bagi Penulis tindakan menggantung kelima-lima ADUN tersebut membuktikan bahawa tidak ada bezanya Kerajaan Pakatan Rakyat dengan Kerajaan Barisan Nasional. Apabila mereka mula berkuasa, mulalah mereka hendak membuat ugutan dan membuat tindakan yang boleh dikira zalim.

Speaker DUN Selangor pula tidak profesional dalam membuat kenyataan seolah-seolah kenyataan seorang tauke babi yang membawa penyakit Selsema Babi di Malaysia dan langsung tidak mencerminkan sebagai seorang speaker DUN. Mungkin dia terlebih makan babi sebab itulah perangai dia macam babi, entah bila dia nak mampus entah.

Penulis menyeru rakyat Selangor sekiranya kelima-lima ADUN ini digantung suatu hari nanti bangkitlah menentangnya, kita tidak mahu DUN Selangor membuat tindakan membabi-buta seperti itu, tentang dan berjuanglah selagi hidup walau hingga ke titisan darah yang terakhir jangan biarkan mereka menyalahgunakan kuasa mereka, ayuh segeralah bertindak.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin