Bilangan Pengunjung:

Monday, May 4, 2009

Benarkah PAS Semakin Goyah ?????

Official Logo of Pan-Malaysian Islamic Party (...Image via Wikipedia

Parti Islam se-Malaysia atau PAS kini dikatakan semakin goyah berhubung krisis kepimpinan yang berlaku di dalam parti yang perjuanganya berpaksikan Islam itu. Persoalanya benarkah perkara yang diwar-warkan tersebut benar-benar berlaku atau sekadar salah satu strategi PAS atau Pakatan Rakyat untuk Melekakan UMNO ataupun Barisan Nasional.

Benarkah parti itu benar-benar dilanda krisis kepimpinan dan berlakunya pertelingkahan antara puak Endorgan dan Puak Ulama yang berada di dalam PAS?

Benarkah dakwaan yang mengatakan bahawa PAS kini dikuasai oleh puak Endorgan dan penguasaan kepimpinan Ulama' semakin rapuh dan benarkah Anwar menjadi dalang di sebalik kecelaruan yang berlaku pada hari ini?

Penulis percaya "Soalan-soalan tersebut" bermain-main di fikiran rakyat Malaysia, baik kata PAS mahupun UMNO ataupun parti politik lain yang "berperang di atas pentas yang sama". Macam-macam andaian yang ditimbulkan namun setakat ini kita belum pasti adakah krisis tersebut benar-benar berlaku pada PAS ataupun sekadar sandiwara PAS atau Pakatan Rakyat Sahaja.

Nasihat Buat Penyokong Barisan Nasional...

Penulis menasihatkan agar penyokong-penyokong Barisan Nasional jangan leka dengan apa yang terjadi di dalam PAS pada masa kini, kita jangan mengambil kesempatan daripada kelemahan orang lain, tetapi kita mengambil ini untuk memperbaiki kekurangan yang ada pada kita.

Kadang-kadang kita tidak boleh terlalu mempercayai "apa yang kita lihat dengan mata kita, kerana tidak semestinya apa yang kita lihat sama seperti apa yang kita harap" Berhati-hatilah kerana mereka ada banyaj strategi tersendiri.

Sebaik-baiknya pada waktu ini penyokong-penyokong Barisan Nasional menggandakan usaha menambah-baikkan parti dan jangan mengharapkan "batu loncatan" untuk berjaya sudah tiba masanya kita membuat "anjakkan paradigma" untuk memacu parti Barisan Nasional ke arah kejayaan.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

PAKCIK said...

UMNO/BN tengah tidur la bang oi..orang tidur mana boleh mendengar.

orang atas sahaja yang bersungguh-sungguh..tetapi yang dok bawah ni..masih diulik mimpi2 indah.

Blog Widget by LinkWithin