Bilangan Pengunjung:

Tuesday, May 19, 2009

Apa Agenda Sebenar Hussam Musa?

Penulis percaya pembaca sudah tentu kenal jika penulis sebut "Hussam Musa" kerana beliau memang terkenal tambahan dia antara nama-nama yang disebut bakal menggantikan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sebagai Menteri Besar Kelantan.

Baru-baru ini dilaporkan bahawa Hussam Musa telah membuat pertemuan dengan Tengku Razaleigh Hamzah yang popular dengan panggilan Ku Li. Penulis difahamkan bahawa tujuan pertemuan tersebut adalah bagi menyelesaikan "Krisis Politik" di Perak. Kalau itu tujuanya Alhamdullilah itu adalah salah satu cara penyelesaian yang amat baik.

Persoalanya adakah agenda tersembunyi Hussam mengadakan pertemuan dengan Tengku Razaleigh Hamzah? Perjumpaan dengan beliau sekadar hanya untuk menyelesaikan krisis politik Perak semata-mata sudah tentu ada agenda yang tersirat yang lain mungkin yang agak peribadi untuk diceritakan.

Khabarnya Pembantu Peribadi Hussam Musa sendiri tidak berapa menyukai beliau kerana ada sebab-sebab yang tidak boleh diceritakan jika mahu mengetahuinya bolehlah cuba mencungkil sendiri dengan bertanya dengan Pembantu Peribadi Hussam Musa tersebut.

Khabarnya juga beberapa rakyat Kelantan yang tinggal di Hulu Kelantan juga "marah" dengan Hussam Musa atas satu tindakan yang tidak perlu penulis ceritakan kerana kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang.

Adakah agenda tersirat Hussam membuat pertemuan dengan Tengku Razaleigh sebagai langkah untuk "menyambung nyawa" kerjaya politiknya, itu hanya Allah tuhan seru sekian alam sahaja yang mengetahuinya. Bersama-sama kita nantikan apakah agenda tersirat Hussam Musa.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin