Bilangan Pengunjung:

Saturday, February 13, 2010

Keluarnya Zahrain Dari PKR....

Keluarnya Zahrain Dari PKR....
Oleh: yieMEGA

SELEPAS berlaku pertelingkahan di antara Lim Guan Eng dengan ahli Parlimen Bayan Baru akhirnya isu ini membawa kepada keluarnya Ahli Parlimen Bayan Baru dari Parti Keadilan Rakyat (PKR). Perkara tersebut diumumkan sendiri oleh beliau Datuk Seri Zahrain Hashim di dalam satu sidang media yang dipanggil olehnya.

Dengan pengumuman perletakkan jawatan beliau dalam semua jawatan di dalam PKR dan juga keluarnya beliau daripada PKR ini bermakna beliau memilih untuk menjadi Ahli Parlimen BEBAS yang tidak menyokong Barisan Nasional.

Beliau turut berkata niat untuk menyertai parti lain tidak ada, beliau lebih selesa menjadi Ahli Parlimen BEBAS daripada menyertai mana-mana parti, dan kini beliau adalah orang bebas katanya.

Keputusan ini dikatakan kemuncak kepada krisisnya dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang baru-baru ini didakwanya sebagai Cauvinis dan berfikiran komunis.

Lim Guan Eng telah menafikanya manakala Penasihat Parti Keadilan Rakyat telah bertindak dengan 'backing' Lim Guan Eng dan cuba mengheret Zahrain mengadap Jawatankuasa Disiplin PKR.



Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin