Bilangan Pengunjung:

Friday, November 19, 2010

Rombakan Kabinet: Beri Kepercayaan Kepada Ku Li

Too Far AwayImage by Syed Azidi AlBukhary via FlickrRombakan Kabinet: Beri Kepercayaan Kepada Ku Li
Oleh: yieMEGA

PENULIS difahamkan di dalam masa yang terdekat ini, akan berlaku satu rombakan kabinet yang bakal dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Khabarnya berkemungkinan ada menteri yang bakal digugurkan, namun setakat ini belum ada pengesahan mengenainya.

Dalam kesempatan ini, penulis ingin mencadangkan kepada Perdana Menteri supaya memberi peluang kepada orang yang telah banyak berjuang memberi kemenangan kepada Barisan Nasional semasa Pilihan Raya Kecil DUN Galas berlangsung baru-baru ini iaitu YBM Tengku Razaleigh Hamzah portfolio di dalam barisan kabinet baru Kerajaan Persekutuan.

Penulis melihat portfolio yang amat sesuai dengan Tengku Razaleigh ialah Kementerian Kewangan memandangkan beliau mempunyai kelayakkan yang berlatar belakangkan ekonomi dan juga pernah memegang jawatan itu sebelum ini.

Setidak-tidakpun berilah Menteri Kewangan kedua kepada beliau sebagai membalas usaha-usaha beliau yang membawa kepada kejayaan BN menawan kembali kerusi Dun Galas, walaupun tidak sendiri tidak mengharapkan apa-apa balasan tetapi bagi penulis sudah tiba masanya kita mencuba pula strategi ekonomi Ku Li.

Sampai bila kita hanya mahu Ku Li terus menjadi Askar Gurkha, walau apa pun terjadi beliau tetap setia dengan UMNO jadi sudah tiba masanya untuk kita memberikan peluang kepada beliau mana tahu perlantikkan beliau mungkin merancakkan lagi pertubumbuhan ekonomi negara kita,
Enhanced by Zemanta

No comments:

Blog Widget by LinkWithin