Bilangan Pengunjung:

Wednesday, February 16, 2011

Ada apa dengan Dali Husin?

Ada apa dengan Dali Husin?
Oleh: yieMEGA

MUNGKIN agak lama juga penulis tidak mengemaskini blog ini memandangkan penulis banyak dengan tugasan-tugasan harian penulis, diharap pembaca setia blog penulis sudi memaafkan, kebetulan pada hari ini penulis ada sedikit masa terluang jadi penulis mengambil keputusan untuk mengemaskini blog penulis ini.

Baru-baru ini di dalam kesibukkan tugas penulis, secara tak sengaja telah terjumpa satu risalah yang ditampal di salah sebuah kedai serbaneka di hadapan JPJ Panji Kota Bharu, Kelantan. Risalah yang bertajuk Dali Husin tidak layak menjadi calon Pilihan Raya Umum itu ternyata menarik minat hati penulis untuk membacanya untuk mengetahui apakah kandungan-kandunganya.

Mengikut dakwaan yang ditulis di dalam risalah tersebut dia mengatakan bahawa Dali Husin merupakan salah seorang penganggur terkaya di Malaysia. Dia dikatakan telah mendapat beberapa komisyen daripada projek-projek Kerajaan Persekutuan, selain itu kehidupan beliau sangat mewah dan tidak mesra rakyat.

Perlu diingatkan dakwaan tersebut bukan penulis buat, tetapi apa yang penulis cuba buat adalah untuk mencari kebenaran dan untuk mengetahui siapakah yang di pihak yang benar dan siapakah berada di pihak yang salah.

Penulis sebagai seorang individu yang pendokong kepada politik pro kebenaran bertanggungjawab untuk mengetahui adakah dakwaan-dakwaan yang dilemparkan terhadap Dali Husin itu benar-benar berasas atau ia sekadar fitnah untuk menjatuhkan Dali Husin semata-mata.

Penulis merayu mana-mana individu yang mempunyai maklumat yang sahih dan tepat mengenai isu ini, tampilah bersuara, bagi penulis sekiranya Dali Husin benar bagai dikata, orang seperti ini kita tidak boleh angkat beliau menjadi pemimpin, kalau ia sekadar fitnah untuk menjatuhkan Dali Husin penulis akan menjadi orang pertama yang akan membenci orang yang membuat fitnah tersebut.

Janganlah disaatkan kedudukan UMNO yang masih belum pulih sepenuhnya ini dirosakkan oleh ahli dan pemimpin yang hanya mementingkan diri demi harta dan wang ringgit, pangkat dan kedudukan.

Jangan menjadi liabiliti kepada parti pada waktu ini, berusahalah untuk menjadi sebuah aset kepada parti kerana inilah waktunya untuk kita membuktikan kepada parti yang kita sentiasa bersama parti walaupun kita berada di dalam kesenangan mahupun berada di dalam kesusahan. Inilah baru dinamakan satu perjuangan yang tulen.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin