Bilangan Pengunjung:

Sunday, June 22, 2008

Alangkah Bahagianya Sekiranya Remaja Kita Seperti ini



Kalau pengunjung ada menonton Buletin Utama hari ini 22 Jun 2008 di tv3 sudah tentu ada dapat menonton penyiaran video di atas. Mengikut sejarah Keluarganya bukanya seorang Islam malah keluarganya pada asalnya adalah pengganut kristian. Namun setelah Allah s.w.t tuhan seru sekian alam telah memberikan hidayah kepada 'kanak-kanak istimewa' ini yang juga boleh digelar 'genius agama Islam' itulah kebesaran Allah s.w.t tuhan seru sekian alam.

Begitulah mengikut maklumat yang diberikan di dalam video yang juga dimuatkan di sebuah laman web Video dalam talian terkemuka milik Google Inc. iaitu youtube.com. dan menurut laman web itu lagi kanak-kanak ini sudah menjadi pendakwah terkemuka dan telah mengislamkan ramai orang termasuklah ibu-bapanya sendiri. Beliau juga dikatakan sering diundang untuk memberi ceramah dan menjadi khatib khutbah Jumaat.

Itulah kisahnya seorang kanak-kanak yang lahir dalam keluarga yang bukan Islam tetapi bukan sahaja mengganut agama Islam malah mencadi pendakwah kepada orang ramai. Begitulah hebatnya insan kerdil ini yang menjadi perhatian umat Islam seluruh dunia.

Ini Pula Kisah Orang yang lahir di dalam Keluarganya Adalah Islam


Kanak-kanak yang lahir dalam Keluarga Islam



Remaja yang lahir dalam Islam


Lain pula kanak-kanak dan remaja yang sememangnya lahir dalam Islam tetapi langsung tidak mempunyai nilai-nilai yang mencerminkan sebagai seorang Islam. Sepatutnya kanak-kanak dan remaja Islam perlu malu dengan kanak-kanak yang lahir di dalam keluarga bukan Islam seperti video di atas. Mereka sepatutnya lebih baik daripada kanak-kanak yang lahir di dalam keluarga yang bukan Islam kerana mereka telah didedahkan dengan Islam sejak kecil lagi.

Disaat kanak-kanak yang lahir di dalam keluarga bukan Islam menjadi Pendakwah Islam terkenal, disaat itulah kanak-kanak yang lahir di kalangan orang Islam cuba untuk menjadi terkenal dengan membuat aksi yang membahayakan diri dan bersabung nyawa tanpa mendapat apa faedah begitu jugalah dengan remaja Islam yang bermegah dengan gelaran 'Mat Rempit' atau mengikut Istilah menantu Perdana Menteri Khairy Jamaluddin 'mat cermelang' ini.

Berubahlah wahai kanak-kanak dan remaja Islam janganlah jadi Islam hanya pada nama, jadilah umat Islam terbaik dan matilah anda semua di jalan kebenaran bukanya di jalan yang lurus.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin