Bilangan Pengunjung:

Friday, June 6, 2008

Tindakan Tidak Popular Pak Lah Menjahanamkan Populariti UMNO/BN

Datuk Seri Yang Sudah Tiada Seri Abdullah Ahmad Badawi yang selalu sangat membuat tindakan tidak popular, adakah beliau tidak sedar lagi kerana tindakan tidak popularnya itu telah menghakiskan kepercayaan rakyat terhadap UMNO khasnya dan Barisan Nasional Amnya.

Kalau kita pergi balik tindakan DSYSTS Abdullah Ahmad Badawi sebelum Pilihan Raya Umum 12, kita mendapati bahawa Pentadbiran Kerajaan di bawah kepimpinan beliau sering kali mengambil tindakan tidak popular. Pertama sekali membatalkan Projek Jambatan Indah yang sekaligus membuatkan seolah-olah tunduk dengan Singapura.

Yang Keduanya ialah Kenaikkan minyak yang boleh disifat melampau pada sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu. Yang Ketiganya ialah Menaikkan harga barang yang juga boleh dianggap tindakan tidak popular. Di tambah lagi dengan kenaikkan harga beras pada bulan ini, yang mana boleh juga tindakan tidak popular. Terbaru sekali Pak Lah juga telah mengambil tindakan tidak popular dengan membuat pengumuman mengejut kenaikkan harga minyak yang terlampau.

Penulis melihat tindakan tidak popular Pak Lah ini lebih kepada tindakan yang bakal menjahanamkan UMNO. Entah apa yang jadi pada Pak Lah di dalam keadaan BN menang dengan hanya majoriti mudah, beliau dengan mudah membuat pengumuman tidak popular, sedangkan di dalam politik Tindakan Popular amatlah penting, apa gunanya telus dan terbuka jika tidak disusuri dengan tindakan.

UMNO sememangnya tidak memerlukan pemimpin yang suka mengambil tindakan tidak popular untuk menjahanamkan populariti UMNO yang kian menyusut sejak kebelakangan ini, sudahlah Pak Lah kami semua sudah bosan dengan anda, muak dan mual apabila mendengar anda berucap di kaca tv yang mengampu anda yang juga merupakan anak seorang ulama, Anak Ulama apakah ini itulah kata "Iman tak dapat diwarisi oleh seorang ayah yang bertaqwa" sememangnya benar.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin