Bilangan Pengunjung:

Tuesday, November 17, 2009

Perang Harimau Husam?



Perang Harimau Husam?

PERANG mungkin itulah yang boleh kita nyatakan terhadap perbalahan harimau-harimau yang dipelihara Hussam. Harimau-harimau tersebut ialah Blogger Lidah Rasmi Hussam Syed Azidi ataupun lebih dikenali dengan nama kickdefella dan juga CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang juga menantu kepada Menteri Besar Kelantan iaitu Ariffahmi.

Mengikut apa yang diceritakan oleh MSO dalam blognya Merah Tinta MSO kedua-duanya dibawa masuk oleh Hussam Musa. Dengan erti kata lain kedua-dua orang ini adalah harimau peliharaan Hussam Musa. Musykil juga apakah perancangan Hussam Musa ini tetapi biarlah hanya Allah tuhan seru sekian alam sahaja yang tahu.

Apa yang membuatkan penulis merasakan sedikit pelik ialah kenapa Hussam tidak mententeramkan sahaja harimau-harimau peliharaan beliau, apa yang penulis dapat lihat setakat ini Hussam masih berdiam diri tanpa membuat sebarang media statement tetapi tak tahulah selepas posting ini adakah Hussam akan membuat media statement atau tidak.

Lagi yang membuat penulis merasa hairan adalah kenapa harimau yang bertuankan yang sama bercakaran sesama sendiri? kalau kita lihat di Zoo Negara sekalipun tak pernah kita lihat harimau di dalam itu bercakaran sesama sendiri. Sekali lagi kenapa Hussam membiarkan sahaja harimau peliharaanya bercakaran sesama sendiri?

Mungkinkah Hussam ada perancangan sendiri? ataupun percakaran itu memang sengaja dirancang Hussam? jawapan itu hanya Allah tuhan seru sekian alam sahaja dan batang tubuh Hussam sendiri yang mengetahuinya,

Percakaran harimau-harimau Hussam ini mengapa Tok Guru Nik Aziz yang mendapat tempiasnya, malah ia menjadikan TG Nik Aziz lebih buruk daripada kedua-dua ekor harimau peliharaan Hussam itu.

Mungkinkah tsunami politik disebabkan Menantu yang pernah berlaku di Malaysia akan berulang di Kelantan? Apa yang penulis boleh jawap adalah perkara ini tak mustahil boleh berlaku tambahan pula iklim politik negara kita menjadi tak menentu sejak akhir-akhir ini.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin