Bilangan Pengunjung:

Friday, June 20, 2008

Apabila Pak Lah dan Konco-konconya Meludah Ke Langit!

Kelmarin berita tv melaporkan bahawa Barisan Nasional mengutuk SAPP yang ingin mengusulkan usul tidak percaya kepada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri Malaysia yang 'glamour' dengan panggilan Pak Lah walaupun beliau sering mengambil tindakan tidak popular.

Tindakan mengutuk SAPP ini bukanlah satu tindakan yang bijak kerana mengutuk ini budak-budak sekolah tadika pun boleh buat. Apa lah nasib dapat Perdana Menteri berotak budak tadika yang pekak dan tuli.

SAPP sepatutnya dipanggil untuk mengambil keterangan dan tanyalah sebab kenapa mereka ingin mengusulkan usul tidak percaya kepada Perdana Menteri. Bincanglah elok-elok ini tidak sebaliknya mengutuk pula SAPP tanpa dipanggil untuk berbincang. Ingatlah untuk melawan api kita boleh menggunakan api, untuk melawan api kita boleh menggunakan air.

Tindakan Pak Lah dan pemimpin-pemimpin komponen Barisan Nasional yang lain yang mengutuk tindakan SAPP boleh diumpamakan sebagai meludah ke langit dan mungkin bakal menyemarakkan lagi api kemarahan tertutamanya ahli SAPP.

Berapa kali sudah ingatkan agar pemimpin perlulah berfikir sebelum bertindak dan bukanya bertindak sebelum berfikir. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya. Jangan nanti sudah terhantuk baru nak tergadah. Allah s.w.t tuhan seru sekian alam mengurniakan manusia akal untuk berfikir jadi jangan siasiakan akal anda. Fikirlah sehabis baik.

1 comment:

Unknown said...

Sekarang ni Pak Lah ambil tindakan yang mirip2 negara jiran. Tindakan keras terhadap sesiapa yang berani menentang. Mungkin KJ telah terima kelas tambahan daripada penasihatnya yang dipimpin oleh parti negara jiran.

Blog Widget by LinkWithin