Bilangan Pengunjung:

Saturday, June 14, 2008

Awas Bahaya Ateisme Kepada Islam

Ateisme boleh dedifinasikan sebagai fahaman atau kepercayaan yg tidak mengakui kewujudan Tuhan mengikut Kamus Dewan Edisi 4. Fahaman ini mula menular di Malaysia, sekiranya langkah-langkah pencegahan tidak di ambil akan dikhuatiri akan memberi kesan yang buruk kepada umat Islam di Malaysia.

Mengikut sumber tertentu orang yang mengamalkan fahaman Ateisme ini berpegang teguh kepada teori Big Bang yang menyatakan bahawa "alam semesta ini terbentuk dari ledakan mahadahsyat yang terjadi sekitar 13.700 juta tahun lalu. Ledakan ini melontarkan materi dalam jumlah sangat besar ke segala penjuru alam semesta. Materi-materi ini kemudian yang kemudian mengisi alam semesta ini dalam bentuk bintang, planet, debu kosmis, asteroid/meteor, energi, dan partikel lainya di alam semesta ini".

Fahaman ini dikatakan mula menular dan yang parahnya sudah merebak ke kalangan ahli politik termasuklah ahli politik pembangkang. Golongan ini dikatakan mengamalkan cara hidup bebas dan mereka "Hidup untuk Enjoy" dan tidak mempercayai kehidupan selepas mati.

Penulis berharap agar para ibu-bapa mengambil berat tentang hal ini kerana ia melibatkan akidah umat Islam. Jangan biarkan Teori Big Bang ini menguasai anak-anak kita. Kerajaan juga perlu mengambil langkah drastik agar dapat membendung permasalahan akidah ini dengan seberapa segera kerana ia dikhuatiri akan menjadi 'duri dalam daging' pada umat Islam. Ayuh Selamatkanlah anak bangsa kita yang satu umat dengan kita.

1 comment:

Malay Atheist said...

http://wanwma.com/agama/3-soalan-1-penampar/

Blog Widget by LinkWithin